Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/3512/html/sehol-sincs-bermegal.html

Sehol sincs bérmegállapodás


Továbbra sincs tulajdonosi jóváhagyás, így a munkáltató ajánlata nem változott a korábbiakhoz képest: a kafetéria éves keretösszege a tavalyi szinten, 350 ezer forinton stagnál a január 25-i tárgyalási napot követően is. Bérmegállapodást sem a MÁV-nál, sem a leányvállalatoknál nem írtunk alá.
Szakszervezetünk természetesen fenntartja a decemberben a munkáltatók részére átadott bérkövetelésében foglaltakat, követeléseink álláspontunk szerint korántsem tekinthetők túlzó igényeknek.
Hangsúlyoztuk, hogy a menedzsmentnek el kell magyarázni a tulajdonosnak, milyen életszínvonalbeli romlást jelent a tavalyi évvel együtt a vasutasokat idén sújtó mintegy 10 százalékos reálkereset-csökkenés. Álláspontunk szerint a kormányzatnak ez nem lehet célja, hiszen ettől eltérően nyilatkoznak – különösen inflációs előrejelzéseikben.

A MÁV képviselője egyetértett abban, hogy ez a reálkereset-csökkenés már morális problémát jelent: milyen alapon várjon el bárki minőségi munkavégzést a vasutasoktól ilyen helyzetben?

A Kollektív Szerződés módosítását nem csak a VBKJ keretösszege, hanem a fix elemű juttatások inflációkövető emelésének elmaradása miatt sem írjuk alá. Ismét hangsúlyoztuk, hogy az idén esedékes „cargos-pénz” második részlete nem tudható be kafetériának.

A munkáltató tárgyalódelegációjának vezetőjét megkértük arra, hogy tudakolják meg: a többségi állami tulajdonban lévő GySEV-nél miként vált lehetővé az, ami a MÁV-nál nem tudott. Legalábbis, egyelőre nem. Mitől kedvesebb "gyermek", aki a GySEV-nél szolgál, mint az, aki a MÁV-nál?

A GySEV-nél ugyanis a magasabb jövedelmek miatt elenyésző azok száma, akiket kompenzálni kellett, ugyanakkor a VBKJ keretösszege és a juttatások összértéke több tízezer forinttal emelkedett. Arra kértük tehát a MÁV képviselőjét, hogy nézzen utána: miként vált lehetségessé ez a GySEV-nél, és a MÁV-nál miért nem lehet erről szó? A munkáltató a kérdés megválaszolására ígéretet tett.
A tárgyalások folytatásáról értesít minket a MÁV - feltéve, hogy felvetésünk mentén sikerül valamit elérni a tulajdonosnál.

A Trakciónál január 25-én egyetlen megállapodást írtunk alá. Eszerint a mozdonyvezetők napi munkaideje 8 órára nő, de a munkaközi szünet a munkaidő részét képezi a továbbiakban, eddig ugyanis ez nem így volt.
A bérrel, VBKJ-val kapcsolatban nem írtunk alá a Trakciónál semmit. Ahogy a többi cégnél, így a MÁV-nál sem. Az aláíráshoz egyébként az együttműködési megállapodás állt a legközelebb, ha a munkáltató a korábbi fordulóban megfogalmazott követelésünknek eleget tett volna. De nem tett.
Korábban ugyanis jeleztük, hogy csak abban az esetben írjuk alá a megállapodást, ha az 2012 végéig maradna hatályban, és nem csak a mozdonyvezetőkre, hanem minden Trakciós munkavállalóra vonatkozna. Ezt a módosítást a munkáltató nem lépte meg, így ezt sem írtuk alá.

Hozzászólások