Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/3648/html/jaratritkitas-talan-.html

Járatritkítás: talán mégis javul valamit a helyzet


Tisztelt Tagtársak! Az április 16-i konzultáción többször is - egyszer írásban, egyszer szóban - nem mondott igazat a MÁV-Start. Az első füllentés akkor derült ki, amikor részünkre a mellékelt, hevenyészett feljegyzést átadták, melynek első oldalából az tűnik ki, hogy - szemben korábbi állításaikkal - buzgón segédkeztek a járatritkításokkal érintett vonalak csonkított, "jól sikerült" menetrendjének elkészítésében. Hangsúlyozzuk, korábban kézzel-lábbal tiltakoztak ezen feltevésünk ellen.
(A melléklet például a 26-os vonal esetében kétszer majdnem ugyanazt a mondatot tartalmazza, a Start illetékeseinek láthatóan két célja volt ezzel: a presztízs megőrzése, és annak bebizonyítása, hogy mennyire hozzá nem értően közelítettük meg a kérdést – szemben az orákulumok zsenialitásával…)

Szóban pedig akkor füllentettek, amikor a legutóbbi konzultáción tett ígéretet megszegték. Arról volt szó ugyanis, hogy tételesen megvizsgálják tagtársaink menetrenddel kapcsolatos javaslatait, és ennek függvényében egy új menetrend-tervezetet készít a Start - erre egyébként tudomásunk szerint az elnök-vezérigazgató is utasította őket.
Ehhez képest az április 16-i konzultáción a már említett sokoldalas művet kaptuk meg, ami a javaslatok által érintett vonalakkal kapcsolatban csupa általánosságokat tartalmazott. Illetve, azt, hogy miért nem lehet semmin sem változtatni.
Elmondtuk, hogy ez elfogadhatatlan, nem hagyjuk, hogy a Start illetékesei semmibe vegyék tagjainkat, akik az általuk jól ismert vonalakhoz időt és energiát nem kímélve készítették jobbító szándékú módosításaikat.

A Start egyik képviselője adta az értetlent, mintha bizony a legutóbbi konzultáción nem fogta volna fel a feladatot, amivel megbízták, és amit akkor tudomásul vett. Így még kétszer elmondtuk.
Fő célunk, hogy a vasutasok munkábajárását, illetve hazajutását megkönnyítsük – és - amennyire csak lehetséges - optimalizáljuk a járatritkítással érintett vonalakra kifundált tragikus menetrendi mezőket. Hiszen például Balassagyarmat és Ipolytarnóc között nincs se vonat, se busz, épp ezért a munkáltatói jogkörgyakorlók ezen a vidéken estétől-estéig tartó 24-órás szolgálat bevezetésén törik a kis buksijukat.

Nagyon úgy tűnik, hogy a presztízs mindennél erősebb, ezért a Startnak még véletlenül sem fűződik érdeke ahhoz, hogy bármi is javuljon az említett menetrendekben - ez érintett munkatársaikkal szemben embertelenség. Hiszen semmi nem tökéletes, mindenen lehet javítani, ez pusztán csak akarat és képesség kérdése – persze, ha bármelyik hiányzik, akkor ez lehetetlen. Arról nem is szólva, hogy úgy tűnik: a Start szabotálja a közlekedési kormányzat és az elnök-vezérigazgató elvárásait. Emlékeztetőül: a járatritkítások miatt összehívott VEB-ülésen a két államtitkár egybehangzóan jelentette ki, hogy megfelelő javaslatok mentén készek változtatni a menetrenden.
Mi pedig azt kértük – és kérjük továbbra is – hogy a MÁV Start javaslatainkat alapul véve, ha kell velünk együttműködve, munkáljon ki egy alternatív javaslatot, és azt terjessze fel jóváhagyásra a döntéshozókhoz.

A Start szakértőjétől eltérően Kovács Ernő, a MÁV Zrt. forgalmi igazgatója szerencsére konstruktívan állt hozzá a kérdéshez, így közvetítésével legalább odáig eljutottunk, hogy a MÁV Zrt. még ezen a héten megvizsgálja, amire a Start képtelen volt, és napokon belül munkába járáshoz szükséges szerelvényvonatokat igénybe lehet venni.

Munkatársától eltérően segítőkész volt Szűcs Lajos is a Start részéről, felajánlotta, hogy technológiai oldalról megvizsgálják, miként lehet könnyíteni a járatritkítással hátrányosabb helyzetbe került vasutasokon.
Végül abban egyeztünk meg, hogy jövő héttől kezdődően adott vonalcsoportonként a VDSzSz javaslatait egyeztetjük a Start Zrt-vel, a tárgyalásokra az érintett vonalakon felmerülő utazási igényeket jól ismerő tagjainkat is elhívjuk.

A cél, hogy minden vasutas munkába járását és hazajutását a lehetőség szerint zökkenőmentesen megoldjuk.

Üdvözlettel:

Bárány Balázs
alelnök

Letölthető dokumentumok:
DOC120417.pdf (904 kb)

Hozzászólások