Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6401/html/a-menesztes-feleloss.html

A "menesztés" felelőssége: A VDSzSz Szolidaritás kezdeményezte, hogy a vezető jegyvizsgálók ne végezzenek forgalmi tevékenységet!


A bíróság például a csomádi ügyben is jogerősen megállapította, hogy 60-40%-ban osztozik a felelősségen a mozdonyvezető és a vezető jegyvizsgáló.

A "felhatalmazás az indulásra"-jelzés adásával - slendriánul: a menesztéssel - kapcsolatban is beszélt Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke az Országjáró Infóturné debreceni állomásán. Mint ismeretes, célunk, hogy a vezető jegyvizsgálók mentesüljenek menesztési kötelezettségük alól.

Az előzményekkel kapcsolatban elmondta: a munkáltató évekkel korábban kitalálta, hogy a vezető jegyvizsgálók menesszék sok helyen a vonatot.

Azért történt egyébként ez az egész marhaság, mert akkor kitalálta a MÁV Zrt., hogy 173 külsős forgalmi szolgálattevői állást megszüntet. Akkor a MÁV-Starttal közösen harcoltunk ellene (...). A MÁV-Start ugyanúgy ellenezte, mint mi.

 

Talán még ismert, hogy emiatt 2008. április 18-án a MÁV-Starttal közösen meghatároztuk a vonatra szükséges minimális jegyvizsgálói létszámot. Minderről Matéczné Németh Ágnes, a MÁV-Start Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás Start társasági vezető ügyvivője között megállapodás jött létre, ennek nyomán vezérigazgatói utasítást adott ki a MÁV-Start, ezt a cikk alján mellékeljük emlékeztető gyanánt. A rendelkezés végül munkaviszonyra vonatkozó szabállyá azáltal, hogy a MÁV-Start és a szakszervezetek a MÁV-Start Zrt. Kollektív Szerződésének részévé tették (9. sz. melléklet). Ehhez képest a MÁV-Start jelenlegi vezérigazgatója szerint az utazói létszámnorma alapvetően nem a forgalom biztonságának megőrzése, fokozása miatt vált szükségessé, ez azonban - mint a fentiekből is látszik - hazug állítás.

Ezt támadja most Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója, aki szerint a múlt nem számít, hiszen úgy éli, hogy neki a korábban történtekhez semmi köze.

 

És ezért dobtuk fel azt, hogy vegye vissza a MÁV magához a vonatok indítását. 

 

Ez csakis a felelősség kérdése miatt fontos - hangsúlyozta a VDSzSz Szolidaritás elnöke. Mint felidézte, a csomádi ügyben érintett vjv-hölgy feltette a kezét, és állította, hogy megnézte a jelzőt, aztán később elmondta, hogy mégsem így történt. Akkor a bíróság kimondta, hogy 60-40%-ban oszlik meg a felelősség a mozdonyvezető és a vezető jegyvizsgáló között. A hölgy ezután el is hagyta a vállalatot.

Pedig aztán rajta nem múlott, hogy a vörös mellett elment a mozdonyvezető.

 

- jelentette ki a VDSzSz Szolidaritás elnöke. A felelősség miatt nagyon fontos, hogy van-e menesztési szabályozás vagy nincs: felteszed a kezed, hogy a vonat indulásra kész, majd - pláne, ha valami baleset is történik - a bíróság "abszolút megállapítja a felelősséget".

És mindenki tegye a szívére a kezét, hogy hányszor nézi meg a jelzőt. Utazunk vonaton, nézelődünk mi is sokat.

 

A kezdeményezett intézkedés Halasi Zoltán szerint semmilyen presztízsveszteséget nem okoz a jegyvizsgálóknak. Ettől kezdve ugyanis gyakorlatilag már csak kereskedelmi kérdéssé válik, hogy mennyi jegyvizsgáló van a vonaton. Mert az meg tarthatatlan, hogy egy 8-10 kocsis, utassal teli vonaton, ami tele van utassal, nincsen csak egy jegyvizsgáló.

Halasi Zoltán elmondta, hogy megpróbálunk visszatérni az alapesethez: a vezető jegyvizsgáló tegye fel a kezét, adja az "Indulásra kész"-jelzést, végezze a tevékenységét, pénzt pedig úgysem lehet tőlük elvenni, hiszen nem is kaptak ezért semmilyen plusz díjazást, amikor ezt a tevékenységet megkapták. Utalt arra, hogy a VSZ-ben többen tévesen úgy emlékeznek, hogy szakszervezetünk nem írta alá azt a megállapodást, aminek értelmében a munkáltató 8000 forintot adott volna ezért a vezető jegyvizsgálóknak. De nem volt ilyen ajánlata a munkáltatónak - szögezte le a VDSzSz Szolidaritás elnöke.

Ismeretes: a VDSzSz Szolidaritás Személyszállítási Utazó Tagozata 2016. október 17-i határozatában többek között felhívta a VDSzSz Szolidaritás vezetőségét, hogy haladéktalanul kezdjen tárgyalásokat annak érdekében, hogy a vezető jegyvizsgálók mentesüljenek a tevékenységi körükbe jelenleg tartozó menesztési kötelezettség alól.

1260-Megallapodas_VDSzSz_Szolidaritas_MAV_Start_20080418.jpg


Csak így lehet változást elérni: Mondjatok minél többen NEMET...
...a változó munkahelyre!
...a 16 óra napi beosztható munkaidőre és a napi rendes munkaidő 8,4 órára emelésére (utazók)!
...valamint a 200 óra feletti rendkívüli munkavégzésre (utazók és személypénztárosok)!
Csak így van ugyanis lehetőség az alapbérek elfogadható emelésére, a létszámnorma betartására, összességében arra, hogy a munkáltató tisztességesebben bánjon a vasutasokkal! Az egyéni alkukkal nagyon kevesen - és ők is csak a többiek kárára - járnak jól. További részleteket, a nyilatkozatokat itt találod!

Hozzászólások