Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6476/html/a-munkavegzes-helyen.html

A munkavégzés helyének esetleges változtatása és a többletfeladatok miatt is javasolt alaposan átnézni a munkaszerződés-módosításokat!


Az újévben a munkáltató több csomóponton kedvet kapott a vezető váltókezelők, váltókezelők munkaszerződésének módosítására. Amivel önmagában nem is lenne probléma akkor, ha ez minden esetben az érintettek javát szolgálná - szögezte le Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.

Az ördög azonban nem alszik, épp ezért is javasoltuk, hogy akit a munkáltató munkaszerződés-módosítással keres meg, az előtte konzultáljon tisztségviselőinkkel: beszéljék át - nem csak most, hanem a jövőben is - az ilyen jellegű munkáltatói kezdeményezéseket, hiszen ezek olyan következményekkel járhatnak, amin a későbbiekben nehezen lehet változtatni. Ez pedig akkor is igaz, ha valami balul sül el. De miről lehet szó?

Az rendben van, ha a munkaszerződés-módosítás pusztán arra irányul, hogy magasabb MMK-osztályba sorolják az érintettet. De ha a módosítás során a munkavégzés helye megváltozik a korábbihoz képest, az már korántsem biztos, hogy kedvező tagunkra nézve. Hiszen nem előnyös, ha több munkahelyen kell majd ezt követően munkát végeznie változatlan feltételekkel - főleg akkor, ha a munkáltató ezért cserében semmit nem kínál. Tehát figyelmesnek kell lenni,

nehogy véletlenül változó munkahelyet toljanak az orruk alá, vagy a csomópont egész területét jelöljék meg munkavégzés helyéül. Azontúl arra is célszerű figyelmet szentelni, hogy (...) a munkaköri leírás miképpen változik. Ha a munkaköri leírás a korábbiakhoz képest többletfeladatokat ír elő, akkor azt értelemszerűen megint csak nem feltétlen szükséges tudomásul venni az aláírásukkal: hiszen lehet vállalni többletfeladatokat - természetesen, többletdíjazásért.

 

 A munkaszerződés része a munkaköri leírás - hívta fel a figyelmet többek között Bárány Balázs. Automatikusan többletdíjazást kell kapni, mivel a garantált bérminimumot (szakmunkás minimálbért) megemelték január elsejétől 161 ezer forintra: ehhez semmifajta többlettevékenységet nem kell senkinek sem elvégezni, ezt nem is lehet tőle követelni.

Ez jár.

 

- szögezte le a VDSzSz Szolidaritás alelnöke. A váltókezelői munkakör szakmunkának minősül 2016 szeptember elseje óta, tehát akit ebben a munkakörben foglalkoztatnak, az

az álláspontom szerint jogosult minimum a szakmunkás bérminimumra, amely jelen esetben január elsejétől 161 ezer forint. Ezt mindenkinek meg kell kapnia. Az egy más kérdés, hogy a korábbi időszakra is ez vonatkozik: tehát az említett időpontig visszamenőlegesen is mindenkit megillet a szakmunkás bérminimum. És nem csak a váltókezelők esetére igaz ez, amit én most itt állítottam, hanem bizony a vonali tolatásvezetők és a vonatfelvevők esetében úgyszintén. Ezek is szakmunkának minősülő munkakörök.

 

Ismeretes: Korábbi felhívásunkban nyomatékkal javasoltuk, hogy a vezető váltókezelő, váltókezelő tagjaink ne írják alá a munkáltató által kínált munkaszerződés-módosítást, amíg nem konzultáltak erről tisztségviselőinkkel!

A videóban Bárány Balázs kitért a január 2-i szomorú eseményre, amiről mi is a médiából értesültünk: a balesetben egy vasutas társunk és több utas is megsérült. Nem örülünk annak, hogy a vasút arra sem méltatja szakszervezetünket, hogy jelezze felénk a szomorú hírt. Azt reméljük, hogy mielőbb felépül munkatársunk, ahogy abban is bízunk, hogy minél előbb korrekt tájékoztatást kapunk a történtekről - és nem csak mi, hanem a vasutasok is. Különösen azért fontos ez, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő - jelentette ki a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.

Természetesen a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatóját megkerestük, és kértük, hogy adjon részletes tájékoztatást a rendelkezésre álló információi alapján, így hiteles, megfelelő felvilágosítással szolgálhassunk az ügyről érdeklődő tagtársaink számára. A kért tájékoztatást nem kaptuk meg a Starttól, sőt, a munkáltató meg se mukkant - holott ez lett volna a részéről a minimum, ha már egyszer a vállalat egyik munkatársa és az utasok közül is többen megsérültek. Szerencsére a Közlekedésbiztonsági Szervezet ennél gyorsabb volt...

Hozzászólások