Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6484/html/a-tulajdonosnal-patt.html

A tulajdonosnál pattog a labda, szakszervezetünk két számjegyű bérfejlesztést követel!


Ezen kívül: a garantált bérminimumra rá kell állítani a váltókezelőket, tolatásvezetőket és vonatfelvevőket is. Nem elegáns elszabotálni a munkavállalók javát szolgáló intézkedéseket, főleg akkor nem, amikor a vasút jelentős munkaerőgondokkal küszködik!

2017. január 1-től kötelezően fizetendő a szakmunkás minimálbér (garantált bérminimum), ennek összege havi 161 ezer forint. Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke videónkban leszögezte:

Mindenfajta híresztelés ellenére ezt az összeget a váltókezelő, tolatásvezető és vonatfelvevői munkakörben foglalkoztatottak számára biztosítani kell. (...) Arról már nem is szólva, hogy 2016. évre visszamenőlegesen is nyilván az akkor érvényes szakmunkás minimálbérnek megfelelő összeget lehet a munkáltatótól követelni, ha esetleg magától pótlólag ezt nem fizetné meg a jogosultak számára. Én nagyon remélem, hogy ezt megteszi, hiszen váltig hangoztatjuk - közösen is akár: új alapokra kerültek a munkaügyi kapcsolatok, fontos, hogy a munkahelyeket megtartsuk, a munkaerőt megbecsüljük.

 

Ebből az is következik, hogy a vonatkozó jogszabályok pozitív hozadékának a bérek megállapításánál is meg kell mutatkoznia. Az idei bérfejlesztéssel kapcsolatban elmondta: egyelőre még a tulajdonos nem döntött arról, hogy mennyi legyen az annyi, értelemszerűen szakszervezetünk a két számjegyű bérfejlesztést követeli. A VDSzSz Szolidaritás álláspontja a benyújtott bérköveteléshez képest nem változott: az összes érintettet rá kell állítani a minimálbérre, illetve a szakmunkás minimálbérre oly módon, hogy

minden vasutas legalább 10%-os alapbérfejlesztésben részesüljön!

 

- szögezte le Bárány Balázs. Hozzátette, a munkáltató keveset törődik azzal, hogy a Munka törvénykönyve a munkavállalók számára kedvezően módosult: két egymást követő pihenőidőnek átlagosan legalább 22 órának kell lennie. Ebbe értelemszerűen nem számít bele a munkahelyre, lakhelyre utazás időtartama.
A munkáltatókat erről az örvendetes változásról még tavaly többször is tájékoztattuk, felhívtuk a figyelmüket arra, hogy ezt a szabályt alkalmazni kell, és fel kell rá készülniük. Bárány Balázs elmondta:

Azt tapasztalom, hogy ez nem így van (...): nem tartják a jogalkotó szándékának kívánatos előírásokat. Azt gondolom, hogy nem elegáns megoldás, hiszen a munkavállalók javát szolgáló intézkedéseket így elszabotálni nem elegáns. Főleg akkor nem, amikor a vasút jelentős munkaerőgondokkal küzd, és a menedzsment egy része - nyilván szakszervezetünk is - sokat próbált tenni annak érdekében, hogy a vasút újra vonzó életpályát kínáljon azok számára, akik még nem találtak maguknak megfelelő munkahelyet.

 


A munkáltató és a szakszervezeti oldal közösen döntött a legutóbbi VÉT elnapolásáról, mivel értesüléseink szerint a tulajdonostól még nem érkezett ajánlat. A következő tárgyalásra 2017. január 20-án kerül sor. A közös bérkövetelést benyújtó három szakszervezet - MOSZ, VDSzSz Szolidaritás, VSZ - a tárgyalásokat január végéig folytatja, ennek eredménytelensége esetén közösen dönt a további lépésekről.