Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6485/html/rtl-klub-nagy-proble.html

RTL Klub: Nagy probléma, hogy a vasutasok oktatásakor nem fordítanak kellő hangsúlyt a rendkívüli helyzetek megoldására!


A VDSzSz Szolidaritás alelnöke szerint külön képzés kellene a váratlan forgalmi szituációk kezelésére, ezzel csökkenthetőek lennének a hasonló balesetek kockázatai. 

Január 2-án 18 óra 55 perckor a Budapest–Cegléd–Záhony fővonalon, Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások közti nyílt pályán a Záhonyba tartó 616-os Rétköz IC nekiütközött az előtte lévő, Ceglédig közlekedő 2846-os személynek. Az ütközés következtében egy személy súlyos, négy személy könnyebb sérülést szenvedett, mindkét szerelvényben és az intercity vonat mozdonyában jelentős anyagi kár keletkezett.

Az RTL Klub Híradójának a MÁV-nál a baleset után azt mondták: bevett eljárás, hogy ilyen műveletet akár utasokkal teli vonatokkal is elvégeznek. Lőcsei Virág, a MÁV Zrt. szóvivője szerint

A forgalmi utasítás nem tiltja, hogy akár utasokat szállító vonatok segítsenek egymáson, ezért lehetséges az, hogy ez az InterCity megsegítette tulajdonképpen az előtte várakozó, műszaki hiba miatt álló személyvonatot. Magyarán: megtolta, adott neki egy lendületet.

 

Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke szerint nem igaz, amit a MÁV állít, ugyanis tilos ilyen műveletet végezni olyan vonattal, amin utasok vannak. Mint hangsúlyozta:

Utasokkal elfoglalt kocsikat szalasztani nem szabad. Itt például ez történt: a nyílt pályán az utasokkal elfoglalt szerelvényt a másik vonat meglökte, (...) szalasztotta. Ez egy alapvető tiltása az F.2. utasításnak, erről megfeledkeztek.

 


Az RTL Klub január 10-i Híradójában az utasítás részlete kapcsán a riporter felhívta a figyelmet arra, hogy még tenyészállatokkal teli kocsit se lehet gurítani. (Megjegyzését annyiban kiegészítjük, hogy az általa idézett utasításpont időközben szigorodott: élő állatokkal teli kocsit sem lehet gurítani, szalasztani.) Az RTL Klub megkereste a MÁV-ot is, ahol ugyanazt nyilatkozták, mint egy hete:

A vasúttársaság továbbra is fenntartja, hogy az utasítások nem tiltják az ilyen művelet végrehajtását, de minden egyes szituáció különböző megoldást igényel. A konkrét esetnél a vizsgálatnak éppen azt kell kiderítenie, hogy a sajátosságoknak megfelelő döntések születtek-e, illetve megfelelő volt-e a végrehajtás.

 

Még tart a vizsgálat. Az RTL Klub Híradójában elhangzott, hogy a VDSzSz Szolidaritás szerint

az is nagy probléma, hogy a vasutas dolgozók oktatásakor nem fordítanak kellő hangsúlyt a rendkívüli helyzetek megoldására. A szakszervezet szerint külön képzés kellene a váratlan forgalmi szituációk kezelésére, ezzel csökkenthetőek lennének a hasonló balesetek kockázatai.