Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6570/html/50-eves-kocsival-jar.html

50 éves kocsival jár Pécsre az IC, évek óta gond a kocsihiány (is)!


Elismerték, hogy közlekednek az 1970-es évek elején készült ún. komfortkocsik InterCity-járatokon is. A vasúttársaság szerint megfelelnek a követelményeknek, és rendszeresen karbantartják őket. Az RTL Klub május 3-i Híradójában erről is szó volt.

"A csipkés függöny, az üléshuzat színe és a kocsibelső faberakása láthatóan nem a legmodernebb divatot tükrözi" - szögezte le az RTL Klub május 3-i híradójában a riporter. A kocsiról készült fotókat az egyik utas készítette a napokban a pécsi intercity I. osztályán. A képeken a MÁV ún. komfortkocsija látható, amely csaknem ötven éve állt forgalomba.

Ebből összesen hatot gyártottak 1970-71-ben, a maga korában igazi luxusnak számítottak, külön büfével, ruhatárral és még TV is volt rajtuk. A videóban beszámolnak különleges tulajdonságáról is: az üléseket forgatni lehet, így mindenki arra néz, amerre szeretne.

A kényelem ellenére van, aki szerint meglepő, hogy intercityn ilyen kocsival is találkozhatnak. Az egyik megkérdezett utas szerint a kocsi nem felel meg a mai világ követelményeinek, egy másik megkérdezett utasnak azonban semmi kifogása ellene, inkább nosztalgiázott.

Mint az anyagból kiderül, a MÁV szerint sincs semmi baj ezekkel a kocsikkal. Az RTL Klub megkeresésére ezt írták:

a járművek megfelelnek az intercity követelményeknek.

 


Kivonásukat szerintük semmi nem indokolja, karbantartásuk folyamatos, és

ugyanúgy hozzátartoznak a járműparkhoz, mint bármi más

 

A Híradónak nyilatkozott VDSzSz Szolidaritás alelnöke is, aki szerint évek óta gondot jelent a MÁV-nál a kocsihiány, Bárány Balázs szerint ezért fordulhat elő, hogy régebbi kocsikat is forgalomba állítanak. Mindez főként azért baj, mert csak nehezen lehet a vonatokat összeállítani az előírt kocsiszámmal, ez pedig zsúfoltságot okozhat.
Mint elmondta, az is elfordul, hogy nem az előírt, SZVÖR (Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje) szerint közlekedtetik a vonatot, ez esetben "bizony elképzelhető, hogy az eladott helyjegyekhez nincs hely párosítva." A vasúttársaság szerint azonban

a szükséges járműmennyiség rendelkezésre áll.

 

A munkáltató megjegyezte: április közepén elkezdődött az IC+ kocsik gyártása, melyből a következő években százhúsz darab készül.