Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6574/html/testkamera-sokan-fel.html

Testkamera: sokan félnek, hogy a munkáltató arra használja fel, hogy megfigyelje, ki mit csinál munkavégzés közben


Épp ezért Horváth László a megnyugtatás érdekében megígérte, hogy írásos tájékoztatót kér az érintett munkavállalók, tesztelőhelyek számára miután Bradács Dénes, a VDSzSz Szolidaritás Budapest TSZVI Alapszervezet vezető ügyvivője levélben fordult a Budapesti TSZVI-igazgatóhoz.

Írásos tájékoztatót kért Bradács Dénes, a VDSzSz Szolidaritás Budapest TSZVI Alapszervezet vezető ügyvivője Horváth László igazgatótól. Mint levelében írta,

egyeztetésünk során beszéltünk a testkamera teszteléséről. Jeleztem, sokan félnek, idegenkednek tesztelésétől, bevezetésétől. Félnek, hogy a munkáltató arra használja fel a rendszert, hogy megfigyelje ki mit csinál munkavégzése során.

 

Mint írta, a tisztánlátás


azért lenne fontos, hogy tudjuk tolmácsolni a munkavállalók felé (...): nincs a munkáltatói oldalnak ilyen szándéka.

 

Horváth László válaszában jelezte, hogy a munkavállalók megnyugtatása érdekében megkéri a Biztonsági Igazgatóságot és munkajogi vezetőt, hogy

írásos tájékoztatót is küldjenek ki az érintett/tervezett tesztelőhelyekre.

 

Ismeretes: A VDSzSz Szolidaritás kezdeményezte, hogy a MÁV-Csoport az utasokkal rendszeresen érintkező munkavállalóit lássa el ún. testkamerával!

Nemrég találkoztunk német vasutasokkal, érdeklődtünk a náluk rendszeresített testkamerák iránt, aminek a súlya egyébként öt deka - mondta Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke az Országjáró Infóturné debreceni állomásán még tavaly, ahol leszögezte:

minden eszközt be kell vetni (...) a munkatársak biztonsága érdekében.

 

Ismeretes: testkamera rendszeresítését, bevezetését kezdeményezte a VDSzSz Szolidaritás a MÁV-Csoport utasokkal rendszeresen érintkező munkavállalói részére a hatékonyabb „biztonságtechnikai beruházás” érdekében, ilyet kaptak a német vasutasok is, az elmúlt években megszaporodott, őket érő támadások miatt. A készülék ott bevált, jelenléte elriasztotta a lehetséges elkövetőket, a bántalmazások száma csökkent. Mint Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke augusztus 29-én Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója részére írt levelében emlékeztetett, a VDSzSz Szolidaritás mielőbbi megoldást sürgetve már számtalanszor felhívta a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának figyelmét a vasutasokat nap mint nap az utazóközönség részéről érő szóbeli, fizikai bántalmazásokra. Ennek ellenére pozitív változásról nem számolnak be tagjaink; őket igazolják a statisztikák is: az idei hivatalos adatok szerint sem mérséklődik a negatív tendencia, ami tarthatatlan, hiszen egy bántalmazás is megengedhetetlenül sok. Éppen ezért Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke kezdeményezte, hogy a MÁV-Csoport az utasokkal rendszeresen érintkező munkavállalóit lássa el ún. testkamerával! A VDSzSz Szolidaritás elnöke levelében jelezte: bízik benne, hogy a MÁV-Csoport szintén elkötelezett munkatársai biztonsága iránt, és egyúttal felajánlotta szakszervezetünk segítségét, nemzetközi kapcsolatait a mielőbbi bevezetés érdekében.

A testkamera  semmilyen személyiségi jogi problémát nem vet fel - folytatta a VDSzSz Szolidaritás elnöke. Ha valaki elmegy a világ bármely országába, kamera kamera hátán van. Mint mondta, korábban a munkáltató öt évig állította, hogy a vonatokra nem lehet kamerákat szerelni. Mégis lett. Természetesen, a személyiségi jogok tiszteletben tartásával kell kezelni a felvételeket,

de bármi balhé történik, akkor fel lehetne használni millió vitás esetben.

 

A VDSzSz Szolidaritás által kezdeményezett testkamera bekerülési költsége Halasi Zoltán szerint jelentéktelen az ügy jelentőségéhez képest. Hiszen a németek is arról számoltak be, hogy évente 800-1000 alkalommal éri támadás a jegyvizsgálókat. És egyre vadabb támadások érik őket. Borzasztó biztonsági helyzet alakult ki a vonatokon, ez azonban már korlátozódik az országhatárokra. Mint jelezte, kizárólag a hivatalos statisztikák alapján ma évente 60-100 közötti alkalommal bántalmaznak jegyvizsgálókat Magyarországon ,

de az egy is sok.

 

A VDSzSz Szolidaritás elnöke hozzátette: ebben is zéró toleranciára lenne szükség. Erre több megoldás kínálkozik, amit Halasi Zoltán szerint most ugyan tagad a munkáltató:

  • ne egy ember legyen a vonaton,
  • hölgy jegyvizsgálókat nem szabad a diszkóvonatra engedni 18 óra után, erre régebben volt is megállapodásunk,
  • ezen kívül pedig technikai eszközökkel is védeni kell a munkatársakat, ilyen eszköz a testkamera is.

Mint Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója részére írt levelében emlékeztetett rá, a VDSzSz Szolidaritás mielőbbi megoldást sürgetve már számtalanszor felhívta a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójának figyelmét a vasutasokat nap mint nap az utazóközönség részéről érő szóbeli, fizikai bántalmazásokra. Ennek ellenére pozitív változásról nem számolnak be tagjaink; őket igazolják a statisztikák is. Jelezte, hogy a hivatalos adatok szerint sem mérséklődik a negatív tendencia, ami tarthatatlan, hiszen egy bántalmazás is megengedhetetlenül sok. Éppen ezért Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke kezdeményezte, hogy 

A VDSzSz Szolidaritás elnöke levelében jelezte: bízik benne, hogy a MÁV-Csoport szintén elkötelezett munkatársai biztonsága iránt, és egyúttal felajánlotta szakszervezetünk segítségét, nemzetközi kapcsolatait a mielőbbi bevezetés érdekében.