Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6641/html/kollektiv-munkaugyi-.html

Kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett a VDSzSz Szolidaritás Utasellátó Alapszervezete!


A munkáltatónak számítania kell arra, hogy sztrájkot fogunk tartani a munkahelyek megőrzése és a tisztességes munkáltatás kikényszerítése érdekében!

Mint olvashatjátok, az Utasellátó Központnál működő alapszervezetünk vezető ügyvivője kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett az Utasellátó Központ vezetésével amiatt, mert kilátástalan állapotokat tapasztaltunk az utóbbi napokban.

Egyfelől a munkáltató (...) folyamatosan becsap bennünket, nem teljesíti együttműködési kötelezettségét, ami törvényből fakad, és azt gondolom, hogy az etika is diktál.
Többször szóvá tettük a különböző tárgyalásokon, hogy tarthatatlanok azok a munkáltatási viszonyok, amelyek az Utasellátónál uralkodnak. 24 órán túli szolgálatokra vannak vezényelve önként a munkavállalók, hogy mást ne említsek, amiről még a MÁV-Start is elismeri, hogy jogellenes. Ennek ellenére tűrik ezt a gyakorlatot, hivatkozva arra, hogy a vállalat érdekei ezt kívánják. Rendben van.
De az már egyáltalán nincsen rendben, hogy külföldi társvasutaktól kell azt megtudni, hogy az Utasellátó menetrendi időszakon belül - ami példátlan - mikor, és milyen mennyiségben csökkenti a háló-, fekvő-, étkezőkocsik számát adott vonatokban, vagy akár tervezi vonatok megszüntetését

- utóbbiakat nyilván nem az Utasellátó, hanem a MÁV-Start - szögezte le Bárány Balázs. 

A CFR átirat fordítása:

Száma: 2453
Időpont: 2017.07.24.

Figyelembe véve a Máv-Start átiratát, alábbi változtatásokról rendelkezünk az alábbi vonatok kocsi összetételét illetően:

1, 2017.08.28/29-től és egyéb rendelkezésekig, IC 407/407-2 Corona Budapest-Brassó viszonylatában az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni. WR 431 és A 430 sz.

2, 2017.08.29/30 és egyéb rendelkezésekig, IC 406-1/406 Corona Brassó-Budapest viszonylatában az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni. WR 431 és A 430 sz.

3, 2017.09.9/10 gyéb rendelkezésekig, IC 407/407-2 Corona Budapest-Brassó viszonylatában az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni WLAB 435

4, 2017.09.10/11 és egyéb rendelkezésekig, IC 406-1/406 Corona Brassó-Budapest viszonylatában az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni WLAB 435

5, 2017.11.01-től egyéb rendelkezésekig, IC 363/363-2 Ady Endre Bp-Kolozsvár az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni WR431 és A430 (2017.10.31-ig azAdy Endre ic felfügesztés alatt van a 2017.03.21.-én kelt 118 sz. határozat értelmében)

6, 2017.11.01-től egyéb rendelkezésekig, IC 362-1/362 Ady Endre Kolozsvár-Bp az alábbi vagonok nélkül fog közlekedni WR431 és A430 (2017.10.31-ig az Ady Endre IC felfügesztés alatt van a 2017.03.21.-én kelt 118 sz. határozat értelmében)


Ezekkel a lépésekkel a munkahelyek veszélyeztetve vannak. Olyannyira, hogy a legutóbbi konzultációkon maga a központvezető jelentette ki, hogy bizony a csoportos létszámleépítés - az előzetes számítások szerint is - elkerülhetetlen.
És minderről csak azért nyilatkozik, mert rákérdezünk. Azért kérdezünk rá, mert a vezető ügyvivő számol, oszt, szoroz éjt nappallá téve, hogy tagjainknak, illetve az Utasellátó Központ dolgozóinak munkahelye stabilan megmaradhasson. És nincsen érdemi válasz. Cselekedet pedig úgyszintén nincsen.

Van helyette fenyegetőzés, a megtorlások kilátásba helyezése, a szokásos munkahelyi terror uralkodik az Utasellátó Központban. Muszáj fellépni ez ellen, reméljük, hogy a munkáltató komolyan veszi a kollektív munkaügyi vitában megfogalmazottakat, mert ha nem, akkor számítania kell arra, hogy az Alaptörvényben biztosított jogunkkal élve sztrájkot fogunk tartani a munkahelyek megőrzése érdekében, és természetesen az ezzel együtt járó tisztességes munkáltatás kikényszerítése érdekében is 

 

- jelentette ki Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.

Letölthető dokumentumok:
DOC170811.pdf (120 kb)