Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6721/html/a-helyi-kozossegek-e.html

A helyi közösségek ereje: Sztrájkbizottságot alakított a Dunaferrnél a Mozdonyvezetők Szakszervezetének helyi tagcsoportja!


Egyre több lesz a helyi kezdeményezés? Ismeretes: nemrég ért véget a VDSzSz Szolidaritás Utasellátó Alapszervezete által szervezett kilenc napos, eredményes sztrájkja, aminek következtében érdemi tárgyalások kezdődtek, és szeptember 14-én már vissza is került az étkezőkocsi a Corona nemzetközi gyorsvonatba. A hálókocsit pedig nem vették ki, és nem is fogják.

A MOSZ helyi tagcsoportja az alacsony bérek, a munkaerőhiány, és a megmaradt dolgozók megnövekedett igénybevétele miatt kezdeményezett kollektív munkaügyi vitát, de a munkáltató eddig nem volt hajlandó tárgyalóasztalhoz ülni velük - értesült a szakszervezetek.hu

A Dunaferrnél gyáron belül is jelentős vasúti forgalom zajlik az egyes gyáregységek között. A nyersanyagokat, fűtőanyagokat, a félkész- és késztermékeket szállítják a sok négyzetkilométeres területen.

A portál szerint az itt dolgozó vasutasok érdekeit képviselő szakszervezet már több alkalommal jelezte a cég vezetésének, hogy a vasúti dolgozók alacsony bérezése miatt olyan mértékű elvándorlás alakult ki, hogy a maradó munkavállalók minden erőfeszítésük ellenére sem tudják a gyártáshoz szükséges technológiának megfelelően kiszolgálni a létesítményt.

Több alkalommal, a létszámhiány miatt a szükséges tíz mozdonyból csak hét üzemel, ami a munkavállalók megnövelt leterhelésével sem elegendő a megkívánt munka elvégzéséhez. Az érdekképviselet mindezek miatt augusztusban kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett, de a hatályos jogszabályok ellenére a munkáltató továbbra sem ült tárgyalóasztalhoz.

A sztrájkbizottság megalakításának bejelentése után viszont már hajlandónak mutatkoztak az érdemi tárgyalásra, melynek első napja szeptember 27-én lesz.

A MOSZ honlapján ezt írja:

Sztrájk a Dunaferrben?

A MOSZ ISD Dunaferr Zrt. tagcsoportja sztrájkbizottságot alapított

A Dunaferrnél gyáron belül is jelentős vasúti szállítás zajlik az egyes gyáregységek között. Egyidőben tí­z mozdony munkájára is szükség van, hogy a nyersanyagokat, fűtőanyagokat, a félkész- és késztermékeket elszállí­thassák a sok négyzetkilométeres területen. Az itt dolgozó vasutasok érdekeit képviselő tagcsoport már több alkalommal jelezte a cég vezetésének, hogy a vasúti dolgozók alacsony bérezése miatt olyan mértékű elvándorlás alakult ki, hogy a maradó munkavállalók minden erőfeszí­tésük ellenére sem tudják a gyártáshoz szükséges technológiának megfelelően kiszolgálni a létesí­tményt. Több alkalommal a létszámhiány miatt a szükséges tí­z mozdonyból csak hét üzemel, ami a munkavállalók megnövelt leterhelésével sem elegendő a megkí­vánt munka elvégzéséhez. Mindezek miatt augusztusban kollektí­v munkaügyi vitát kezdeményeztünk, de a munkáltató továbbra sem ült tárgyalóasztalhoz. A sztrájkbizottság megalakí­tásának bejelentése után viszont már hajlandónak mutatkoztak az érdemi tárgyalásra, melynek első napja szeptember 27-én, szerdán lesz.