Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6728/html/pecsi-elofuto-haloza.html

Pécsi előfűtő-hálózat: tájékoztatást kért a KMvB társelnöke a MÁV-Starttól!


Horváth Gabriella, a VDSzSz Szolidaritás pécsi területi vezetője ugyanis korábban jelezte, hogy az előfűtő hálózat kezelését nem az arra kiképzett munkavállalók végzik, és az erősáramú berendezések nem felelnek meg a jelenlegi szabványoknak.

Cseh Béla Zoltán, a KMvB társelnöke tájékoztatást kért Schwartz Istvántól, a MÁV-Start Zrt. általános vezérigazgató-helyettesétől miután beadvánnyal fordult a MÁV-Start Központi Munkavédelmi Bizottságához Horváth Gabriella, a VDSzSz Szolidaritás pécsi területi vezetője a pécsi előfűtő hálózati gépek kezelésével kapcsolatban. Eszerint az előfűtő hálózat kezelését nem az arra kiképzett munkavállalók végzik, és az erősáramű berendezések nem felelnek meg a jelenlegi szabványoknak. 

Cseh Béla levelében jelezte: nem tud arról, hogy az 1986-ban kiépített vezeték és kapcsolórendszer megfelel-e a mai szabványoknak. Egyúttal emlékeztette a munkáltatót arra, hogy a személyszállító kocsik villamos előfűtésére és a fűtési és feszültség próbájára vonatkozó biztonsági előírásokat a MÁVSZ 2811-1 vállalati szabvány tartalmazza. A munkavégzéshez szükséges képzettségről - az előfűtő hálózat kezeléséről - az MSZ 1585/2016. sz. szabvány rendelkezik.

Tájékoztatást kért arról is, hogy a Baross Gábor Oktatási Központ 56 órás "előfűtő és telepi gépkezelő"-képzésén a pécsi Járműbiztosítási Igazgatóságtól kik vettek részt, és az eszközöket kezelő kocsivizsgálók rendelkeznek-e a szükséges képesítéssel.

Letölthető dokumentumok:
elft_hlzati_gpek_1.pdf (55 kb)