Összes hír 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6790/html/tobbek-kozott-ertelm.html

Többek között értelmezhetetlen a parancskönyvben többször is szereplő „létszámnorma feletti személyzet”-kifejezés


A VDSzSz Szolidaritás konzultációt kezdeményezett Ughy Kálmán, a MÁV-Start Zrt. üzemeltetési igazgatójánál a fedélzeti ellenőrzéssel kapcsolatban kiadott „technológiai létszámnorma feletti személyzet” tárgyú parancskönyv, illetve az ennek alapján elkészített „vegyes” személyzeti fordulók miatt.

Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke felhívta Ughy Kálmán figyelmét arra, hogy a parancskönyvben többször is szereplő „létszámnorma feletti személyzet”-kifejezés értelmezhetetlen. A kollektív szerződés 7. sz. melléklete ugyanis az adott vonattípus közlekedtetéséhez szükséges minimális - és nem a maximális - létszámot tartalmazza. Ebből következően a szabályozás kifejezetten magában hordozza annak a lehetőségét, hogy a szóban forgó vonat a minimálisan szükségesnél nagyobb létszámú jegyvizsgáló személyzettel közlekedjen - anélkül, hogy a személyzet bármely tagja esetében létszámnorma feletti jegyvizsgálóról beszélhetnénk.

Ezen kívül megemlíti, hogy a VDSzSz Szolidaritás különösen sérelmesnek találja a munkáltató Kollektív Szerződés kijátszására irányuló szándékát, amikor szakszervezetünk az utóbbi időben aktívan támogatta a jegyvizsgálók felelősségi körének, és ezzel összefüggésben a képzési követelmények csökkentésére irányuló munkáltatói törekvést. Tettük mindezt annak érdekében, hogy az egyre súlyosbodó jegyvizsgálói utánpótlás képzési problémáira a munkáltató minél hatékonyabban reagálhasson.

Az igazgatót emlékezteti levelében arra is, hogy a fedélzeti jegyellenőri munkakör bevezetését és Kollektív Szerződésbe való felvételét a KSz-t kötő szakszervezetek - így a VDSzSz Szolidaritás is - kizárólag azért támogatta, hogy a

más munkakörben feleslegessé váló, illetve az újfelvételes, de jegyvizsgálói munkakör betöltéséhez szükséges forgalmi vizsgákat sikeresen abszolválni nem tudó kollégákat a Startnak ne kelljen elküldenie, hanem átmenetileg valamilyen, a társaság szempontjából hasznos és értelmes tevékenységre alkalmazhassa őket.

Természetesen fel sem merült bennünk, hogy a munkáltató néhány évvel később ezt rosszhiszeműen a jegyvizsgálói tevékenységhez kapcsolódó normaidők csökkentésére is fel kívánja használni, így a munkáltató erre irányuló eljárását kiváltképpen nehezményezzük

 

- tette hozzá Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.

Letölthető dokumentumok:
Ughy_Kalman_fedelzeti_ell_konzultacio_ikt260.pdf (55 kb)