Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6808/html/januartol-jegyvizsga.html

Januártól jegyvizsgálói munkaidőt számol el a Start az önköltségi úton munkát végző jegyvizsgálók, vezető jegyvizsgálók részére!


Erről december 12-én, a VDSzSz Szolidaritás által kezdeményezett konzultáción született egyezség.

Az utóbbi időben okkal bosszankodhatott több vezető jegyvizsgáló tagtársunk is, akiknek a Start vezetésének fantasztikus leleményessége miatt önköltségi útjaik helyett fedélzeti jegyellenőrként kellett tevékenykedniük. Mindezt a fedélzeti jegyellenőrökre vonatkozó normaidőkkel. Mint Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke beszámolt róla, emiatt levélben fordultunk Ughy Kálmán igazgatóhoz, akivel a december 12-i konzultáció során

nagyon üdvözítő módon megegyeztünk abban, hogy a MÁV-Start felhagy január elsejétől ezzel a gyakorlatával, és amennyiben szükséges, az önköltségi út alatti munkát végző jegyvizsgálók, vezető jegyvizsgálók részére jegyvizsgálói munkaidőt számol el, úgy a normaidő, mint a jövedelmi viszonyok tekintetében. (Ez inkább a normaidő terén volt előrelépés.)

Hiszen így teljes értékű vonatszemélyzetként vesz részt a munkában, így nem fog megrövidülni a munkaidő - és ezáltal a jövedelme. Tehát hangsúlyozom, hogy ez az egyezség január elsejétől lesz hatályban.
Úgy gondoljuk, hogy ez korrekt megállapodás, hiszen a MÁV-Startnak értelemszerűen érdeke az, hogy a bevételeit növelni tudja, és nekünk sem rossz, hiszen bizonyságot nyer az, hogy a jegyvizsgálók jelenléte a vonatokon több mint nélkülözhetetlen.

 

Bárány Balázs még egy fontos körülményre felhívta a figyelmet ezzel kapcsolatban:

akkor, amikor a Kollektív Szerződés - és egyáltalán a technicus terminus - minimális létszámnormát emleget, azt szó szerint kell érteni: az a minimális. Tehát ha ennél többen utaznak a vonaton a vonatszemélyzet tagjaként, akkor az nem kegy, az nem csoda, [hanem] teljesen normális állapot, hiszen a maximális létszámnormákról nem egyeztünk meg.

 

Értelemszerűen a minimális létszámnormát akkor is tartani kell, ha csak egy utas van, vagy akár utas nélkül - de "vonatként" - közlekedik a vonat. Az ezen felüli létszámot pedig a szükséges szituáció szabhatja meg: ha sokan utaznak, akkor értelemszerűen a minimális létszámnormától fölfelé minden további nélkül el lehet - sőt, szükséges is - térni. Összefoglalva:

Mindazon vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló, aki önköltségi utazása során munkát végez, az csak mint jegyvizsgáló végezhet munkát, nem mint fedélzeti jegyellenőr, és az ezzel kapcsolatos összes jogosultság őt megilleti - normaidő, díjazás vonatkozásában. Ez a lényege az egyezségünknek, és ahogy mondtam, ez január elsejétől lép hatályba, addig pedig kérem szíves türelmeteket.

 

- mondta Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.