Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6809/html/december-elsejetol-a.html

December elsejétől a MÁV-Start bevezette a személyzetirányítói munkakört...


Ez azonban lényegében csak nevében tér el a korábbitól, tartalmában nem igazán. Ennek ellenére a munkáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a korábbi készenléti jellegű munkakört átminősítse a helyi függelékek módosításával.

Ennek az oka rém egyszerű: ha nem készenléti jellegű munkakörben dolgoznak a kollegák, tagjaink, akkor havonta egy szolgálattal többet kell nekik teljesíteniük. Úgy ítéljük meg, hogy ez nem mindenki számára hordoz előnyöket, és éppen ezért még nem született megállapodás: Szombathely, Pécs és Budapest TSZVI-nél folytatódnak a tárgyalások, (...) de a munkáltató még nem tudta bemutatni, hogy miért előnyös tagjaink számára az, ha felhagynának a készenléti jellegű munkakörrel.

 

- idézte fel Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke. Nyilvánvalóan meg kell egyezni a helyi függelékben a módosításról, hiszen csak módosításról lehet szó, ellenkező esetben a továbbiakban is készenléti jellegű munkakörben kell foglalkoztatni az immáron új munkaköri megnevezéssel ténykedő tagjainkat, vasutasokat. Az pedig, hogy az alapbérük megemelkedett, nincs összefüggésben álláspontunk szerint azzal, hogy készenléti avagy nem készenléti jellegű a munkakör: a munkáltató sok éves mulasztását igyekszik korrigálni, ami így sem teljeskörű. Akkor lenne ugyanis az, ha a mozdonyszolgálatnál hasonló munkát végzőkkel azonos lenne a munkabérük. Ez azonban még várat magára.

Álságos a munkáltató részéről arra hivatkozni, hogy ezt a jövedelmet azért biztosította számukra, hogy a készenléti jellegű munkakörből kilépjenek. Nem. A munkát kell elismerni, és hogy ezt milyen formában végzik, az már más kérdés. Egyébként pedig a Kollektív Szerződés egyértelműen rögzíti, hogy amennyiben a vasútnál készenléti jellegű munkakör kerül bevezetésre vagy alkalmazásra, az (...) praktikusan a munkaidő-beosztás rugalmasabb kezelése érdekében került bevezetésre. És ezt továbbra is úgy véljük, hogy hasznos, és jól szolgálja a vasút érdekeit

 

- szögezte le Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.