Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6863/html/awt-a-vdszsz-szolida.html

AWT: a VDSzSz Szolidaritás bejelentését követően ismét nyomozást rendelt el az ügyészség!


Ahogy Jákó-Nagybajom esetében is történt. 

Történnek szomorú események is a vasút hálózatán, az mindenesetre örvendetes, hogy nem  a MÁV Zrt. alkalmazottai, tagjaink követik el. Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke egy konkrét példát is említett:

Még az elmúlt év augusztusában az AWT vasúttársaság egyik kőszállító szerelvénye úgy indult el majdnem végzetes útjára, hogy elmaradt az indulás előtti, állóhelyzeti fékpróba, majd természetesen a vonali ellenőrző fékpróba. A vonatot továbbító mozdonyvezetőnek nem volt jogosítványa, vonalismerete, sebességtúllépés is történt, és az volt a szerencse, hogy Bükkösd állomáson az állomási személyzet forgalmi okokból megállította a vonatot. Az meg is állt, csak nem ott, ahol kellett volna, hanem az állomáson túl majd háromszáz méterre egy nyitott útátjárót elzárva. Ez az AWT második húzása. Aki emlékszik rá, az 2015. decemberében Jákó-Nagybajomnál hasonló esemény történt: a vasúttársaság úgy tűnik, nem vonta le a megfelelő tanulságokat, és a hatóság sem járhatott el kellő szigorral, hiszen ez megismétlődött.

Az viszont mindenképpen szomorú, hogy miközben a MÁV oly szigorúan tud eljárni, ha vélelmezetten - hangsúlyozom: vélelmezetten - a saját munkatársai hibáznak (ld. az újszászi siklás esetében vad vágtával rohantak a nyomozóhatósághoz feljelentést tenni az álláspontom szerint két vétlen munkatárs ügyében), akkor hogyhogynem az AWT esetében mély csend volt, és még véletlenül sem tettek bejelentést az ügyészségen. Természetesen szakszervezetünk, miután tudomására jutott ez az ügy - ahogy Jákó-Nagybajom esetében is - [a bejelentést] most is megtette, és az ügyészség nyomozást rendelt el ebben az ügyben is.

Én úgy vélem, a kettős mérce alkalmazása meglehetősen sajátos magatartás akkor, amikor úgy ítélem meg, hogy a MÁV Zrt-nek elsősorban a saját munkatársait kell védenie, és azt is remélem, hogy az újszászi ügyben többszöri kérésünk meghallgatást nyer, és legalább az ügyvédi költségeket átvállalja a MÁV Zrt. A vasútbiztonság mindennél fontosabb, és - meg lehet ezen bántódni, sértődni - de szakszervezetünk minden olyan esetben, amikor ilyeneket fog tapasztalni, hasonlóan fog eljárni

 

- jelezte Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.