Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6878/html/lass-csodat-jo-utra-.html

Láss csodát: jó útra tért a szerencsi csomóponti főnök...


És vajon pécsi kollégája mikor követi a jó példát? Szerencsen ugyanis súlyos konfliktus terhelte a mindennapokat február 16-ig. És hogy mi váltotta ki? Egyszerű: forgalmi szolgálattevő tagjaink semmi mást nem tettek, csak az F.2. utasítás szerint akarták végezni a munkájukat.

Mint Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke beszámolt róla: 

Lett is nagy purparlé, állásfoglalás a Vezérigazgatóságról, állásfoglalás a Miskolci Forgalmi Osztályról. Ezek az állásfoglalások igyekezték úgy csűrni-csavarni a szavakat, mondatokat, hogy lehetőleg még véletlenül se legyen igaza az utasítást betartó munkatársaknak. Ennek csak egy szépséghibája volt: ha valaki nem az utasítás szerint végzi a munkáját, és bármi történik, akkor bizony a büntetőjogi felelősséget is számba kell venni a számonkéréseknél.

 

Arról nem is szólva, hogy a Munka törvénykönyvének az 54.§ (1) kifejezetten kötelezővé teszi a munkavállaló számára: ha olyan utasítást kap, ami mások egészségét, testi épségét közvetlenül és súlyosan veszélyezteti, akkor az utasítást köteles megtagadni, nincs mérlegelési joga. Márpedig ha a forgalmi szolgálattevő úgy ítéli meg, hogy az az eljárás, ami mentén a vágányzárat kiírja, nem teszi lehetővé, hogy az útsorompók biztonsággal működjenek, akkor álláspontunk szerint ez a helyzet áll elő. Ebből fakadt a vita, nyilván a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz is fordultunk ez ügyben, ahol egy szóbeli egyeztetésen igazat adtak nekünk, csak épp a határozat várat magára - az viszont nagyon várat magára. Mindig hivatkoznak arra, hogy ez NIF-es beruházás, de az teljesen mindegy, hogy ki mit hogy ruház be, a szabályok egyaránt vonatkoznak minden természetes és jogi személyre.

Tekintettel arra, hogy ez a konfliktus nem látszott megoldódni, a csomóponti főnök durcás lett, és - nyilván nem bosszúból, nem tudni milyen megfontolásból - a 13 éve együtt dolgozó munkatársakat más-más túrba osztotta be. Úgy véltük, hogy ez a jog rendeltetésellenes gyakorlásának tilalmába ütköző magatartás, egyeztetést kezdeményeztünk. 

 

Erre február 16-án került sor, amikor

láss csodát, a szolgálati főnök belátta, hogy a döntése tarthatatlan, ezért márciustól ismét a régi, több mint egy évtizedes munkaidő-beosztás szerint tudnak a kollegák, tagjaink együtt dolgozni. Ennek tényleg örülünk, hogy a tárgyalások (...) lezárultak. És eredménnyel.
Ez egy jó példa, nagyon bízunk benne, hogy a szerencsi példa elterjed, eljut a vasút minden szegletébe, így arra a csomóponti főnökségre is, ahol Kissné Kiss Ágnes a vezető.