Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6879/html/ujszaszi-baleset-a-b.html

Újszászi baleset: a Budapesti Vasútbiztonsági Igazgatóság nem volt rest feljelentetni két vasutast, a KBSZ előzetes anyaga szerint sem kellett volna...


Bizonyára sokan emlékeztek még a több mint másfél éve Újszászon történt balesetre, amikor egy kitérőn a bejáró Flirt-motorvonat első forgóvázzal, 40 km/h sebességgel siklott.

A vizsgálat során azonban a MÁV Biztonsági Igazgatósága arra a megingathatatlan következtetésre jutott, hogy a balesetért kizárólag szolgálattevő és váltókezelő tagjaink hibáztathatóak. Mi ezt soha nem fogadtuk el, álláspontunk ettől teljesen eltért: úgy ítéltük meg, hogy a jármű és a pálya kölcsönhatása okozta a sajnálatos eseményt - foglalta össze Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke, hozzátéve, hogy ez azonban

marhára nem érdekelte a Budapesti Vasútbiztonsági Igazgatóságot, olyannyira nem, hogy bizony nem voltak restek két vasutas munkatársukat elég farizeus módon, mint ismeretlen tettest feljelentetni a nyomozóhatóságoknál.

 

Időközben a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) is vizsgálta az ügyet, és a hozzánk eljutott előzetes anyagában a VDSzSz Szolidaritás álláspontját osztja. Az előzetes véleményre az érintetteknek 60 napig tehettek észrevételt,

ezt követően egy megbeszélésére fog sor kerülni március 6-án, ahol a végleges álláspontot a KBSZ kialakítja. Nagyon reméljük, hogy az előzetes állásfoglalás, álláspont jottányit nem fog változni, és lesz módja a Vasútbiztonsági Igazgatóságnak, hogy végre-valahára elnézést kérjen a két ártatlanul meghurcolt tagunktól. És persze nem csak a Vasútbiztonsági Igazgatóságnak, hanem a vasúttársaságnak is. Ugyan ezt már mondtam egypárszor, de (...) még nem történt ez irányban intézkedés, nagyon reméljük, hogy az eddig felmerült ügyvédi költségeket a vasút átvállalja a két tagunk esetében.

 

(címlapfotó: Bércesi Erika, Facebook)