Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6911/html/azonnali-hatallyal-f.html

Azonnali hatállyal felfüggesztette az NKH a MOL-nak szállító CRW vasúttársaság működési engedélyét! - FRISSÍTVE


A gyúlékony anyagokat szállító tartályvonat felét ki kellett sorozni, korábban ezt a fuvart is az RCH végezte, kifogástalanul. Egy lépésre vagyunk az alágazati kollektív szerződéstől, ami nagymértékben segítené, hogy ez az eset ne ismétlődhessen meg a magyar vasút hálózatán.

A március 28-i biztonsági testületi ülésen szakszervezetünk jelezte, hogy az a RCH vezetésétől is nyert információk alapján tudomásunkra jutott, hogy Lőkösházán párját ritkító eset történt.

Március 27-én a Central Railway (CRW) vasúttársaság Romániából belépő 24 kocsis szerelvényéből ugyanis tizenkettőt ki kellett sorozni azért, mert azok súlyos, a közlekedés biztonságát közvetlenül veszélyeztető állapotban voltak, tehát a szerelvény alkalmatlan volt a magyar hálózaton való közlekedésre. Mindezt a Nemzeti Közlekedési Hatóság munkatársai tették meg. A kisorozások oka többek között a kocsik lejárt fővizsgája, elmaradt tartályvizsgálat volt.

Tehát bangladesi állapot uralták ezt a szerelvényt. Elgondolkodtató, hogy hány alkalommal fordulhatott az elő, hogy ennek a vasúttársaságnak a szerelvényei ilyen gyalázatos állapotban közlekedtek a MÁV Zrt. hálózatán. Erősen gyanítom, hogy nem ez az első alkalom.

 

- vélte Bárány Balázs. Ezért is lenne nagyon-nagyon fontos az, hogy a vasútbiztonsági szervezet folyamatosan, mindenre kiterjedően tegye a dolgát -  ehhez pedig természetesen biztosítsák számára a szükséges anyagi és személyi feltételeket. Ez a szlovák vasúttársaság egyébként a MOL számára végez fuvarokat, tehát gyúlékony anyagokkal vannak megrakva a kocsijai.

Mindenki hallhatott történeteket arról, hogy milyen következményei lehetnek, ha egy ilyen szerelvénnyel bármi történik...
Végre-valahára a hatóság is tette a dolgát, azonnali hatállyal felfüggesztette e neves vasúttársaság működési engedélyét. Bízom benne, hogy egy ideig nem is fogják visszakapni. Ezeket a fuvarokat korábban a Rail Cargo Hungaria végezte kifogástalanul, nem véletlen, hiszen ott azért zömmel a mi tagjaink teljesítenek szolgálatot.

 


Szakszervezetünk azontúl, hogy a biztonsági testület ülésén ezt megemlítette, továbbviszi az ügyet: újabb intézkedést kérünk megfelelő helyeken, ahol erre módunk van.

Mert ez tarthatatlan, hogy a vasúti közlekedés biztonságát bármely vasúttársaság ilyen gátlástalan módon veszélyeztesse. Most már vannak következmények, de sok esetben bizalmi elvre hivatkozva - ami mindent ápol és eltakar - büntetlenül tehették hosszú időn keresztül, és még azért tehetik is sok esetben.

 

Varga László a Sprint-Train Kft. email-címéről az alábbi levéllel kereste meg szakszervezetünket, amit kérésének megfelelően változtatás nélkül közzéteszünk. A Sprint-Train Kft. álláspontjával nem kívánunk vitatkozni, az ügyben a VDSzSz Szolidaritás a Békés Megyei Főügyészségen feljelentést tett a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 233. § (1) vagy (3) bekezdésébe ütköző, a vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének vélelmezhető bűntettének vagy vétségének elkövetése miatt. Bízunk benne, hogy a Főügyészség - ahogy a többi érintett szakhatóság is - a szükséges intézkedéseket megteszi.

1. A szerelvényt nem Lőkösházán állították meg ott csupán ellenőrizte a katasztrófavédelem munkatársa aki a vonatot tovább engedte (ezzel hatalmasat hibázva)
2. A szerelvényt indulóban 2018.03.19-én cégünk munkatársa vizsgálta Curtici állomáson és ott visszautasítására került a teljes szerelvény a GFR román vasúttársaság részére ezt követően 2018.03.20-án más egyébként nem kis méretű vasútvállalat munkavállalója általunk felfoghatatlan okból mégis műszakilag átvette és beengedte a vonatot Magyarország területére (reméljük minimum a vizsgáit elveszik)
3. A szerelvény 30 üres kocsiból állt és érkező vizsgálat során 2018.03.22-én jómagam Dunai-Finomító állomáson 24 kocsit Js bárcával láttam el
4. A legkisebb gond a szerelvénynél a 2 db lejárt tartályvizsgálati határidő ennél lényegesen súlyosabb hibák is vannak
5. Ezt a fuvart szerintem eddig egyszer sem fuvarozta az RCH semmilyen minőségben (MMV majd pedig a THM volt a fuvarozó az elmúlt években)

Mivel az ügy cégünket is érinti és a mi cégünk minden Utasítást betartott ezért ez a cikk így jelen formájában sérti cégünk üzleti érdekeit és jövőbeni üzleti lehetőségeinket is csorbítja. Ezen okból kifolyólag kérem a cikk helyreigazítását!

A CRW a.s általunk kezelt vonatjai (ez december 1 óta a közlekedő vonatjainak kb 65-70%-a) a hatályos utasításításoknak megfelelő állapotban és módon közlekedtek.