Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6916/html/egy-regi-tartozas-ro.html

Egy régi tartozás: Rövidesen megindulnak a tárgyalások a több munkáltatós KSZ tervezetéről.


A következő lépés az alágazati kollektív szerződés lehet.

Szakszervezetünk összeállította a több munkáltatós kollektív szerződés tervezetét, amelyet eljuttattunk a STRATOSZ-hoz (ez egy munkáltatói országos szervezet, aminek a MÁV-csoport is tagja). Reméljük, hogy az elkövetkező hetekben megindulnak a tárgyalások, és rövid időn belül alárják az arra jogosultak a több munkáltatós kollektív szerződést. Ezt követően már csak egy lépés, hogy ebből egy alágazati kollektív szerződés szülessen.

Ez egy régi tartozásunk, fontos és szükséges, hogy ez létrejöjjön, hiszen hallhattátok, hogy a vasút világában milyen állapotok uralkodnak sok helyen. Ezt valahogy meg kell fékezni, az alágazati kollektív szerződés léte nagymértékben segítené, hogy az előbb említett eset ne történhessen meg a magyar vasút hálózatán, és azt is segítené, hogy azok a munkáltatási körülmények, amelyekről oly sokan tudnak (a beláthatatlan időtartamú szolgálatok, az utazási idő végtelen mértékű növelése a szolgálat megkezdése előtt és után) tehát a munkavállalók kizsigerelése is mérséklődne ezeknél a vasúttársaságoknál, és előbb-utóbb hasonló munkáltatási feltételeket kellene biztosítaniuk, mint amilyet a Rail Cargo, a MÁV-Start, a MÁV biztos munkavállalók részére.

Ez elengedhetetlenül fontos, hiszen egyértelmű, hogy a vasút biztonsága jelentős mértékben sérül akkor, ha fáradt, megtört, létszámnormától jelentős mértékben eltérő számú személyzet szolgálja ki az adott vonatokat. Az sem jó megoldás - hosszútávon semmiképp sem - hogy a relatíve kedvezőbb anyagi juttatások miatt (ami csak az erősen a szürkegazdaságba hajló munkáltatás miatt lehetséges), elviszik a munkaerőt az előbb említett cégektől - tette hozzá Bárány Balázs.