Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6933/html/csonttoreses-bantalm.html

Csonttöréses bántalmazás: A MÁV-Start vezetésének sokkal többet kell tennie azért, hogy nyugodtan mehessen szolgálatba a vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló vagy fedélzeti jegyellenőr


És az összes vasutas, akik közül senki sem kötelezhető a veszély vállalására. Felhívást is kiadtunk még 2016-ban, hogy egyedül senki ne teljesítsen, ne vállaljon szolgálatot a közlekedő vonatokon. Meg is lett az "eredménye": Németh Zsoltot dr. Csépke András kirúgattatta. Aztán itt van a mostani zuglói történet. 

Évek óta szorgalmazzuk különféle eljárások, módszerek alkalmazását annak érdekében, hogy a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat illetve a vasút területén foglalkoztatottakat ne érhesse semmiféle atrocitás, munkájukat biztonságosan végezhessék.

Úgy tűnik, hogy ez pusztába kiáltott szó maradt, hiszen azt tapasztaljuk, hogy a MÁV-Start vezetése, a Biztonsági Igazgatóság - és ez alatt nem csak a MÁV-Starté értendő - 

nem jön izgalomba akkor, amikor egy-egy munkatársunkat a magáról megfeledkezett vandál akár fizikailag is bántalmazza - mint ahogy történt a napokban: Zugló állomáson a szolgálatot teljesítő vezető jegyvizsgálót úgy megverték, hogy több helyen eltörött a lába, és csak annak volt köszönhető, hogy túlélte ezt az embertelen támadást - állat nem csinál ilyet - hogy a kollégája a segítségére sietett. El lehet képzelni, mi történt volna, ha egyedül van szolgálatban, vagy ha esetleg mellette egy gyenge hölgy teljesít szolgálatot.

Tarthatatlan és tűrhetetlen az a magatartás, az a hozzáállás, amit a munkatársak védelme során a MÁV-Start vezetése és a Biztonsági Igazgatóság tanúsít. Hónapok óta tesztelgetnek testkamerákat, amikor már szakszervezetünk két éve felhívta a MÁV-Start vezetése figyelmét, hogy más vasutaknál ezt kiválóan tudják alkalmazni. Nem volt elég két év, hogy nálunk is ez meghonosodjon. Ezt nekem ember meg nem tudja magyarázni, hogy ennek mi az oka.

 

Kértük a MÁV-Start vezetésétől, hogy mindaddig amíg a vasúti közbiztonság olyan amilyen, az utazók egyedül ne szolgáljanak. Erről korábban megegyeztünk - Matéczné Németh Ágnes volt az illetékes vezérigazgató-helyettes - hogy

hölgyek 16 óra után nem dolgoznak vonatokon. Ez egy darabig működött, elfelejtődött. Miért ne felejtődne el?! Hiszen nem a Start vezetésének a felesége, lánya, [fia vagy egyéb rokona] az, akinek esetleg ilyen atrocitást el kell szenvednie.

Úgy vélem, hogy a MÁV-Start vezetésének sokkal többet kell tenni annak érdekében, hogy ezek az állapotok változzanak. Hogy nyugodtan mehessen szolgálatba a vezető jegyvizsgáló, jegyvizsgáló vagy fedélzeti jegyellenőr. Hogy ne kelljen attól rettegnie, mikor fogják félig - vagy akár teljesen - agyonverni a szolgálata közben.

Ezúton is felszólítjuk a MÁV-Start vezetését, hogy tegyen eredményes lépéseket a pozitív változás érdekében. Akár olyat is, hogy amíg nem tudja biztosítani a szükséges feltételeket, addig ne kötelezze a jegyvizsgálókat a jegyeket ellenőrzésére - hiszen addig nem keverednek konfliktusba a magáról megfeledkezett vandálokkal. Ez csak egy példa, egy ötlet a sok közül. Tiltsák meg az egyedüli munkavégzést a vonaton a jegyvizsgálók számára.

Bizonyára emlékeztek rá: felhívást is kiadtunk még 2016-ban, hogy egyedül - pont az előbb említett okok miatt is - senki ne teljesítsen, ne vállaljon szolgálatot a közlekedő vonatokon. Meg is lett az "eredménye": Németh Zsoltot dr. Csépke András kirúgattatta. Meg a mostani zuglói történet.

Nem tudom, mi jön még. Egy eset is sok, de az a baj, hogy ez nem az egyetlen - csak ez volt a legsúlyosabb, ami miatt szólni kellett, hiszen hetente ér kisebb-nagyobb támadás a vasúton szolgálatot teljesítőket. 

Ezt nem lehet tűrni, hiszen a vasutas nem köteles veszélyt vállalni. A veszély vállalásának kötelezettsége csak a rendőrökre, a katonákra és a tűzoltókra vonatkozik. A vasutasokra nem. A vasutas reggel azért jön szolgálatba, hogy azt békében végezhesse a vasút javára, és mindenki más örömére, aki a vonaton utazik.

Ismételten kérem a MÁV-Start vezetését, és emellett a vállalatcsoport biztonságáért felelős Vasútbiztonsági Igazgatóságot, hogy minél előbb tegyen érdemi lépéseket: nem oldalakat kell írni és tanulmányokat, meg tanácskozásokat tartani, hanem intézkedéseket kell hozni. És ezt tegye meg annak érdekében, hogy a munkáltató teljesítse a biztonsági munkavégzésre irányuló kötelezettségét

 

- hangsúlyozta Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke.