Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6945/html/skoda-e109-vontatoja.html

Skoda E109 vontatójármű: megdöbbenten olvasta tisztségviselőnk a Vasútbiztonsági Igazgatóság válaszát...


Reagáltunk is Kertész Ottó, a MÁV Zrt. Biztonsági Főigazgatóság vasútbiztonság vezetője részére. Akár szándékos károkozásként is értelmezhető, hogy a MÁV Zrt. vasútbiztonsági szervezete érdemben ne foglalkozzon olyan ténnyel, ami kárt okoz a pályahálózat üzemeltetőjének, valamint utasok és vasutasok testi épségét is veszélyezteti.

A Vasútbiztonsági Igazgatóság leveléből lényegében kiderül, hogy a Skoda E109 típusú vontatójármű saját tömege (88.2t) és az egy tengelyre jutó terhelése (88.2t/4=22,05t) ismert tény a Vasútbiztonsági Igazgatóság számára!

A 70.sz. vasútvonalra és szolgálati helyeire vonatkozó megengedett legnagyobb tengelyterhelés- a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. (VPE) honlapján a Hálózati Üzletszabályzat szerint  – mindössze 21t! A Skoda E 109 típusú vontatójármű tengelyterhelése továbbra is meghaladja az általa rendszeresen bejárt pályákra engedélyezett maximális tengelyterhelést. (22.05>21t)

Megengedhetetlen, felelőtlen, sőt, akár szándékos károkozásként is értelmezhető, hogy a MÁV Zrt. Vasútbiztonsági szervezete érdemben ne foglalkozzon olyan ténnyel, ami nyilvánvalóan kárt okoz a pályahálózat üzemeltetőjének, valamint utasok és vasutasok testi épségét is veszélyezteti.

Az előzmények és a fentiek összessége megkérdőjelezi - a közelmúltban jelentős pénzeszközök felhasználásával a vasúti pályába telepített járműellenőrző berendezések üzemszerű működését, működtetését. Ezért Czentnár Béla annak bemutatását kérte, hogy a 70.sz vasútvonalon hány esetben jelzett a tengelyterhelést mérő berendezés az üzembehelyezését követően, és milyen intézkedések történtek a jelzések után.

Újszász után már csak remélni lehet, hogy nem kerül elő egy jegyzőkönyv, ami alapján az ellenőrző berendezések megfigyelésére kötelezett forgalmi dolgozók hibáztathatóak a nagyobb tengelyterhelés okozta károkért… A vasúti közlekedés biztonsága, a vasúti pálya idő előtti károsodásának elkerülése érdekében ismételten kértük a fentiek vizsgálatát, továbbá megfelelő intézkedések megtételét.

Letölthető dokumentumok:
87-2018.pdf (85 kb)
VDSzSz_Szolidaritas_mozdterheles_valaszlevel.pdf (197 kb)