Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/6957/html/ujszaszi-baleset-sko.html

Újszászi baleset, Skoda E109 mozdony: érdemi konzultációt kezdeményezett a VDSzSz Szolidaritás a Vasútbiztonság, a Pálya, a Forgalom és a TEB vezetőinek részvételével!


Újszász: az üzemeltető szervezet nem képes biztonsági berendezéseit biztonságos állapotban tartani. Skoda: a 70. sz. vonalon a járműellenőrző berendezéseket tudomásunk szerint üzembe sem helyezték.

Egyes pályavasúti üzemeltetési tevékenységek nem megfelelő végrehajtása, valamint szükséges biztonsági intézkedések szándékos elmaradása kétségtelenül veszélyeztetik a vasúti közlekedés biztonságát, színvonalas lebonyolítását, utasok, vasutasok testi épségét. Ezen túlmenően pedig veszélybe sodorják a MÁV Zrt. pályahálózat-működtetői tevékenységének színvonalas, költséghatékony ellátását

 

- kezdte Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese részére írt, konzultációt kezdeményező levelét. A fentiek miatt javasolta, hogy két téma kerüljön terítékre: 

I. Vasúti baleset (Újszász, 2016. augusztus 14.)

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium égisze alá tartozó Közlekedésbiztonsági Szervezet által 2018. március 27-én kiadott 2016-898-5 számú Zárójelentésben és a Biztonsági Ajánlásban foglaltak a MÁV Zrt. biztonsági szervezeteit alapjaiban rengetik meg, ugyanis az ajánlás szerint

az üzemeltető szervezet nem képes a biztonsági berendezéseit biztonságos állapotban tartani, még akkor sem, ha egy baleset kifejezetten felhívja a figyelmet az ebben rejlő veszélyekre.

 

II. Skoda E109 közlekedése, vasúti járműellenőrző berendezések

Bárány Balázs leszögezi, hogy szerinte a vasúti közlekedés biztonsága mindannyiunk közös ügye. Pontosabban az kellene, hogy legyen. A Vasútbiztonsági Igazgatósággal folytatott levelezést (19415/2018/MAV, 49/2018, 83/2018, 87/2018) csatolta, és kérte a munkáltatót, hogy minden kételyt eloszlatva mutassa be, hogy a MÁV Zrt. több mint 12 milliárd forint értékű közlekedés-biztonsági projektjei keretében a 2015. végéig telepített járműellenőrző berendezések közül mennyi működik üzemszerűen (KÖZOP – 2.5.0-09-11-2011-0006 azonosítójú (1078/2012 (III.28) Korm. hat).

Bárány Balázs elkeserítő nevezte, hogy például a 70. sz. vonalon a berendezéseket tudomása szerint üzembe sem helyezték. Mint írta:

megengedhetetlen, felelőtlen, károkozásként is értelmezhető, hogy a MÁV Zrt. a vasútbiztonságért felelős szervezete érdemben ne foglalkozzon olyan ténnyel, ami nyilvánvalóan kárt okoz a pályahálózat üzemeltetőjének, valamint utasok és vasutasok testi épségét is veszélyezteti.

 

Kifogásolja, hogy Czentnár Béla, a VDSzSz Szolidaritás ügyvivője az Skoda E109 mozdony hálózaton közlekedtetésével kapcsolatban írt leveleire érdemi választ nem kapott. A megkereséseit megelőzően említett mozdonysorozatnak az általa bejárt pályákra a megengedettnél nagyobb tengelynyomásaival összefüggő veszélyekre egy Biztonsági Testületi ülésen szakszervezetünk képviselői már felhívták a megjelentek figyelmét, de úgy tűnik, ez pusztába kiáltott szó maradt, hiszen ezek a mozdonyok

azóta is sebességkorlátozás nélkül közlekednek. Pedig ha úgy tetszik intő jelként 2015-ben egy E109 mozdony alatt tört ketté a csúcssín a Keleti-pályaudvaron, több százmilliós kárt és több száz perc késést, forgalmi zavart okozva

 

- szögezte le Bárány Balázs. Fentiek egyértelműen olyan súlyos, tartósan fennálló gondok, amelyek megoldása a forgalombiztonság megtartása és a MÁV Zrt. érdekében nem tűrnek halasztást. Ezért a VDSzSz Szolidaritás alelnöke kérte, hogy Veszprémi László biztosítsa a konzultáción az érintett szakágak (Vasútbiztonság, Pálya, Forgalom, TEB) érdemi tárgyalásra, nyilatkozatra feljogosított vezetőinek részvételét biztosítsa. 

Letölthető dokumentumok:
DOC180508.pdf (67 kb)