Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7004/html/dalia-ic-a-mav-szeri.html

Dália IC: a MÁV szerint is helyesen járt el, amikor a leváltását kérte a mozdonyvezető!


A munkáltató viszont annál nagyobbat hibázhatott, mivel nem tudott időben leváltót biztosítani.

A VDSzSz Szolidaritás alelnöke szerint a mozdonyvezető nem hibázott, ugyanis nagyon szigorú szabályok vonatkoznak a munkaidejükre. Mint Bárány Balázs az RTL Klub Híradójában így fogalmazott:

A vezetési időre vonatkozó szabályokat egyébként úgy a MÁV-Start mind a hatóság jogosult és köteles is ellenőrizni, és hogyha ennek megszegését tapasztalják, észlelik, akkor a hatóságnak hivatalból kötelessége a felelősségre vonást kezdeményezni.

 

Bárány Balázs szerint a munkáltató hibázhatott, hogy nem tudtak időben leváltót biztosítani, a MÁV másként látja a dolgokat: a tervek szerint a kollégáknak Miskolcon kellett volna cserélniük, de a vonatkésés miatt nem ért oda időben. Mint Lőcsei Virág, a MÁV Zrt. szóvivője szerint 

péntek reggel sajnos két műszaki hiba miatt jelentősen megnőtt a vonatok menetideje ezen a vonalon, ezért fordulhatott elő, hogy menetközben járt le a mozdonyvezető kolléga szolgálati ideje, aki nagyon helyesen a leváltását kérte, hiszen a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés biztonsága és ezáltal az utasok biztonsága a legfontosabb.

 

A MÁV cáfolta, hogy a mozdonyvezető otthagyta a vonatot: szabály szerint a mozdonyon várta a váltást. A vonat végül csaknem kétórás késéssel érkezett Nyíregyházára.

Ismeretes: a Bors június 9-i cikkében egy olvasói levél alapján azt írta, hogy június 8-án a Nyíregyházára tartó Dália intercity, ami már eleve egy műszaki hiba miatt késve indult a Keleti pályaudvarról, félórát vesztegelt valahol Füzesabony előtt a pusztában:

El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.

Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzes­abonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni.

 

A Bors szerint írtak a MÁV-nak, akik a műszaki hibákat elismerték, de a fenti esetről a egy sort sem írtak. Így az index is írt a MÁV-nak, megérkezett a válaszuk:

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte. A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját. A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.