Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7032/html/javasoljuk-hogy-konz.html

Javasoljuk, hogy konzultálj mielőtt bármit aláírsz!


A munkáltató által kezdeményezett konzultáción vettünk részt 2018. június 28-án a MÁV Zrt. terület-harmonizációs projektjével kapcsolatban.

Dr. Nemeskéri Kutlán Endre nyitotta meg a beszélgetést, majd Nagy Krisztián területi igazgató adott tájékoztatást a projekt előzményeiről, szükségességéről (a munkáltató tájékoztatóját előzetesen megküldte, mellékeltük). Lényegében a Budapest elővárosi vonatforgalmának hálózati meghatározó szerepe miatt alapvető cél, hogy a Pályavasúti területi igazgatóság Budapest csak fejpályaudvari és az elővárosi forgalom sikeres lebonyolítására (forgalomszervezés, üzemeltetés stb.) koncentrálhasson. Ezért az alábbi vonalak/vonalszakaszok kerülnek másik Pályavasúti területi igazgatósághoz:

PTI Miskolc

75, 76, 78, 81 sz. vonalak

PTI Pécs

42 sz. vonal
30 sz. vonal Székesfehérvár kizár – Szabadbattyán szakasza

PTI Szombathely

1. sz vonal Tatabánya kizár – Hegyeshalom szakasza
4 és 5 sz. vonalak

A TEB és PML diszpécseri szolgálat illetékességi területe a forgalmi határokkal megegyezően változik. Nem kerülnek megosztásra a következő szakterületek:

Forgalmi szakterület vonalirányítói szolgálat:
1. sz. vonal irányítása teljes hosszában PTI Budapestnél marad, azonban a végrehajtás felügyelete a Tatabánya kizár – Hegyeshalom OH. szakaszon PTI Szombathelyhez kerül.

FET diszpécseri szolgálat és az általuk ellátott tevékenység az alkalmazott vezérléstechnika miatt PTI Budapestnél marad.

Az egyes Pályavasúti területi igazgatóságokhoz kerülő szakmai szervezetek változásainak bemutatása a tájékoztatóban részletesen megtalálható.

Munkavállalói oldalról több kérdés felmerült, főleg a megszűnő Forgalmi Csomóponti Főnökségek (FCSF), orvosi vizsgálatok, oktatások, a munkavégzés helye és az esetleges munkaszerződés módosítások kapcsán.

Nézzünk néhány példát:

  • A megszűnő Hatvani FCSF területén Hatvanban a külsős forgalmi szolgálattevő vagy tolatásvezető a jövőben a Keleti FCSF területén fog szolgálatot teljesíteni. Sajnálatosan „jól bevett” gyakorlat alapján a munkaszerződése csomópontra fog szólni, így bármikor akár a Keleti pályaudvaron találhatja magát, aminek feltételezhetően nem nagyon örülne;
  • A Keleti pályaudvaron szolgálatot teljesítő forgalmi szolgálattevő pedig egy pillanat alatt Gödöllőn vagy éppen Hatvanban teljesíthet szolgálatot úgy, hogy a munkaszerződése nem módosult;
  • A kelenföldi és tatabányai, és a délis személyzet sincs jobb helyzetben mivel a Kelenföldi FCSF megszűnik a Bp Déli FCSF pedig Tatabányáig fog terjeszkedni az 1. vonalon...

Lehetne még sokáig sorolni nem alaptalan félelmeinket oktatás, orvosi vizsgálatok terén is, ezért jeleztük a konzultáción, hogy nem szeretnénk, ha a szakmai alapokra helyezett terület-harmonizációt a munkavállalókat hátrányosan érintően használná fel a munkáltató a Budapesti területi igazgatóságot sújtó munkaerőpiaci krízis enyhítésére. Elvárjuk, hogy a projekt megvalósulása esetén automatikusan senkinek ne bővüljön a munkavégzés helye!

Úgy vélem a munkáltató szavaiból, hogy van némi elmozdulás a régi szemlélethez képest, mert tisztán látják, hogy ha egy munkavállaló munkavégzésének helyét akarata ellenére bővítik, akkor az további létszámhiányt fog okozni.

A megváltozott munkáltatói jogkörgyakorlók, a munkavállalók létszáma önmagában indokolná egyes helyeken az új Üzemi Tanács és Munkavédelmi képviselő választást, azonban a jelenlegi testületek megbízása 2019-ben lejár, így célszerű a kettőt egy füst alatt megtartani.

A konzultáció folytatódik, bármilyen kérdéssel keressétek tisztségviselőinket, elérhetőségüket honlapunkon megtaláljátok. Addig is figyelj oda, hogy mit írsz alá! Ha nem vagy benne biztos, kérj előzetesen segítséget, mert az esemény utáni tabletta sem segít minden esetben.

CB