Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7048/html/szembekozlekedes-ism.html

Szembeközlekedés: Ismét csak a szerencsén múlt a tragédia!


Ez már a sokadik hasonló eset, pedig a VDSzSz Szolidaritás az elmúlt években több alkalommal és fórumon javasolt konkrét utasítás-módosítást.

Július 15-én ismét csak a szerencsének köszönhetően nem következett be egy súlyos, közlekedő vonatokat érintő frontális ütközés Göd és Vác között. A két szerelvény egymással szemben 200 méterre állt meg. Információink szerint az EC272 Göd állomásról a kijárati jelző "Megállj" jelzését figyelmen kívül hagyva elindult, és csak a szemből érkező EC 277 bejárati vágányútjában lévő váltó felvágása után állt meg.

Ez már a sokadik hasonló eset, amikor induló, megállás után induló vonat a kijárati jelző "Megállj" állását figyelmen kívül hagyva, váltót felvágva a szembe közlekedő vonat vágányútjába kerül.

A VDSzSz Szolidaritás az elmúlt évek során több alkalommal és fórumon javasolta konkrét utasítás-módosítási javaslat benyújtásával (a 2017. június 22-i biztonsági testületi ülésen lett kiosztva), hogy az F.2. Forgalmi Utasítás módosítására van szükség, a vezető jegyvizsgáló jelzőmegfigyelési kötelezettségének megszüntetése érdekében. Az érvényben lévő F.2. Utasítás alapján az ilyen esetekben jelzőmegfigyelési kötelezettsége van a mozdonyvezető mellett a vezető jegyvizsgálónak is, de mint ismeretes, ez a mozdonyvezető felelősségét egyáltalán nem csökkenti. Mint megannyi - eddig szerencsésnek mondható - példa bizonyítja, felesleges, sőt, megtévesztő, mivel a mozdonyvezető hagyatkozik a vezető jegyvizsgálóra, ő maga viszont a jelzőmegfigyelési kötelezettségének nem tesz eleget, így hagyhatja a vonat elindításakor figyelmen kívül a kijárati jelző továbbhaladást tiltó jelzését.

A MÁV-csoport részéről már minden érintett kimondta a boldogító igent, azonban az F.2. Utasítás ezirányú módosítására nem került sor. Javaslatunk továbbra is változatlan, és egyre több igazolást nyer:

a vezető jegyvizsgáló által, Indulásra készen jelzés adásával történő felhatalmazás a mozdonyvezető felé mindenkor csak azt jelzi, hogy a vezető jegyvizsgáló a 15 17. 3. pont szerinti kötelezettségeinek eleget tett, viszont nem utal a kijárati jelző, illetve az ismétlőjelző állására.

 

A jelenlegi balesetveszélyes helyzet megszüntetése érdekében konzultációt kezdeményeztünk Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Dr. Kökényesi Antal biztonsági főigazgató részére írt levelünkben.

Kép: index.hu