Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7068/html/exallamtitkar-lesz-a.html

Exállamtitkár lesz a MÁV új vezére, Dávid Ilona a jövőben a Volánbuszt irányítja


Homolya Róbertet nevezte ki a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. élére Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. Dávid Ilona elnök-vezérigazgató közös megegyezéssel távozik a cégtől, a jövőben a Volánbusz Zrt-t irányítja a miniszter felkérésére – közölte a tárca nélküli miniszter kommunikációs stábja augusztus 2-án az MTI-vel.

Homolya Róbert jogász, közlekedéspolitikai szakember 2015 és 2017 között a Miniszterelnökségen töltött be miniszterelnöki biztosi, majd kormánybiztosi pozíciót, 2017-től pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként látta el a szakterület irányítását. Bártfai-Mager Andrea Dávid Ilonát a Volán-társaságok újraszervezésére és megújítására kérte fel.

Dávid Ilona irányítása alatt jelentősen csökkent a MÁV adósságállománya, hat év alatt ötödére esett vissza  a tartozás mennyisége. Ez nagyjából fele részben az állami szerepvállalás eredménye volt, de szerepe volt benne a menedzsment hatékonyságnövelő intézkedéseinek is. A MÁV az elmúlt két üzleti évét nyereséggel zárta 2016-ra 12 milliárd, 2017-re 7 milliárd pluszt könyvelhetett el 151 milliárdos árbevétel mellett. A közgazdász végzettségű Dávid Ilona 2012 óta volt a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.


Egy jeggyel lehet majd buszról vonatra átszállva utazni

Országos közlekedési tarifaközösség létrehozásán dolgozik a kormány, a távolsági autóbuszokon, vonatokon, városi járműveken egyetlen jeggyel lehet majd utazni – mondta a Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára a Magyar Időknek.

Mosóczi azt nyilatkozta, hogy a minisztériumban a közlekedési rendszerek összehangolásán dolgoznak, aminek keretében 2020-ig egységes menetrendi, utastájékoztatási és jegyrendszert hoznak létre. Ez a vasúti és buszjáratok párhuzamosságainak kiszűrését, a csatlakozások biztonságos megszervezését jelenti, és azt is, hogy az ország két pontja közt utazva csak egy jegyet kelljen megváltanunk, függetlenül attól, hogy helyi vagy helyközi busszal vagy vonattal utazunk.

Azt is elmondta, hogy első körben nem szükséges egyetlen cégcsoportba összevonni az állami közlekedési vállalatokat, de vizsgálják a lehetőségeket. 

Az mindenképpen előrelépést jelent, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium erős megrendelői és ellenőrzési jogosítványokkal bírva kérheti számon az elvárásokat a szolgáltatókon, legyenek akármennyien, állami vagy magánkézben.

 

Az interjúból kiderül az is, hogy a ciklus végéig felszerelik a vasúti fővonalakat GSM-R és ETCS2 elektronikákkal, aminek köszönhetően számos szakaszon 160 km/órával haladhatnak majd a vonatok. Az is tervben van, hogy 2022-re minden nagyvárost és határátkelőt elérjenek a sztrádák, és előkészítik a Debrecen–Szeged–Pécs gyorsforgalmi gyűrű építését is.