Összes hír 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7131/html/egy-maganvasut-regio.html

Egy magánvasút (Regiojet) észak-csehországi regionális vonalakon közszolgáltatási megbízást kapott!


Ott, ahol eddig az állami vasúttársaság, a České dráhy (ČD) volt a szolgáltató. Hasonló helyzet Magyarországon is kialakulhat cirka öt év múlva...

A Regiojet az észak-csehországi Ústecký kerületben több regionális vasútvonalon kapott közszolgáltatási megbízást jövő év decemberétől. Az Ústecký kerület (Északnyugat-Csehország, székhelye Ústí nad Labem) három regionális vasútvonalon rendelte meg a vasúti személyszállítást a magánvasúttól, mégpedig az U5 (Ústí nad Labem–Úpořiny–Bílina), U7 (Děčín–Ústí nad Labem-Střekov) és U13 (Most–Žatec) jelölésű regionális vonalakon. Ezen kívül néhány járat kiszolgálását is rá bízzák az Ústí nad Labem-západ–Štětí és a Teplice–Litvínov vonalakon is.

1260-Regiojet_vonalhalozat.jpg

A kék színnel jelölt vonalakon szolgáltat majd a Regiojet

A tervek szerint a magánvasút a DB Regiotól vásárolt használt Stadler GTW motorvonatokkal kívánja kiszolgálni a járatokat, amelyeket részben modernizál, s a cég arculatához igazít. A svájci gyártmányú 646-osok alacsonypadlósak, légkondicionáltak, wifi, konnektorok, audiovizuális utastájékoztató rendszer is van bennük, továbbá zártrendszerű WC, mozgáskorlátozottak számára kijelölt hely, babakocsis és kerékpárszállítós rész is található a vonatokban.

Az említett vasútvonalakon eddig az állami vasúttársaság, a České dráhy (ČD) a szolgáltató, ami Regionovákkal fedi le a kínálatot. Annak ellenére, hogy a ČD vesztesként került ki a versenyből, mégis domináns vasúti szolgáltató marad a régióban. Az 5 335 négyzetkilométeren elterülő kerület (megye) nyolcmillió vonatkilométert rendelt meg 2019 decemberétől, ebből csak valamivel több mint egymillió vonatkilométert kap a Regiojet.

Forrás: iho.hu, Korcsmáros Gábor/Prága