A bérfeszültség is komoly probléma a Zöldterületnél!
A területen járva további problémák is felszínre kerültek a védőfelszerelések és a hatékonyság terén, konzultációt kezdeményezett a VDSzSz Szolidaritás. Úgy tűnik, nem alaptalan a pozitív változásban bizakodni.
A Zöldterületet érintő hosszabb ideje fennálló bérfeszültséget sajnos a mai napig nem sikerült feloldani. A zöldterület karbantartási részén segédmunkás munkakörben foglalkoztatott munkavállalók közül többen rendelkeznek az OKJ sz. motorfűrészkezelő képesítéssel, ezt a tanfolyamot a munkáltató kötelezésére végezték el. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ők végzik a munka dandárját, leterheltségük, felelősségük - végzettségüknek is köszönhetően - lényegesen nagyobb, mint közvetlen munkatársaiké, akik viszont egyéb szakmáiknak (pl. cipész?) köszönhetően zöldterület karbantartó szakmunkás munkakörben garantált bérminimumot elérő alapbérrel rendelkeznek.
Szintén az „LV-s időkből hozott” probléma a munkavezetők pótlékának megszűnése. A munkavezetők többletfeladatait, felelősségét volt hivatott elismerni a pótlékrendszer. Feladataik, felelősségük nem változott, a pótlék viszont ködbe veszett, ami érthetően rossz érzéssel tölti el az ezen munkakörben foglalkoztatott munkavállalókat. A bérfeszültség a mindennapok problémájává vált, amit sürgősen - mindkét fél érdekében - orvosolni szükséges.
A fentiek alapján a VDSzSz Szolidaritás javasolta, hogy a motorfűrészkezelő végzettségű (és ezt a tevékenységet végző) munkavállalókat legalább a garantált bérminimumot elérő alapbérrel járó munkakörben foglalkoztassák, a munkavezetőket pedig a megfelelő MMK kategóriába sorolják. Mivel ez a helyzet hosszabb ideje fennáll, úgy gondoljuk, nem nagy kérés, hogy az érintett munkavállalók a kedvező intézkedés gyümölcsét 2018. január 1-től élvezzék. A területen járva további problémák is felszínre kerültek a védőfelszerelések és a hatékonyság terén, így ezekben a témakörökben konzultációt kezdeményeztünk, melyre reményeink szerint hamarosan sor is kerül.
Bizakodásra ad okot, hogy az említettek a Humánerőforrással folytatott egyeztetésen a szakmai vezetés - Virág István pályalétesítményi igazgató – támogatását is bírták, így remélhetően a mindenki számára elfogadható, szükséges intézkedéseknek - melyek kezelik a bérfeszültségeket illetve az elmaradt pótlékot - további akadálya nincs.
Czentnár Béla, társasági vezető ügyvivő, VDSzSz Szolidaritás