Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7253/html/ic+-ezeken-a-kocsiko.html

IC+: "Ezeken a kocsikon tagjaink teljesítenek szolgálatot, velük bármikor bekövetkezhetett volna a tragédia úgy, ahogy akármelyik utassal is!"


Csak a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia! Évekig rejtett ajtóhibával közlekedtek az IC+ nevű magyar gyártmányú vasúti kocsik, amiket nemrég vonták ki a forgalomból, miután az egyik kocsi ajtaja egy teszten menet közben nyitva maradt. A MÁV-Start közölte az RTL Klubbal, hogy az IC+ projektet nem állítják le.

2014. márciusában mutatták be a MÁV-Start első két, saját gyártású, úgynevezett IC+-kocsiját - idézte fel az RTL Klub hiradója. A projekt ötletgazdája az állásából nem rég menesztett Csépke András volt, a MÁV-Start akkori vezérigazgatója a sajtó előtt próbálta ki az új kocsikat.

Nagyon fontos az, hogy a biztonságérzete az utasnak meglegyen.

 

- nyilatkozta akkor Csépke András. Azonban épp a biztonsággal vannak problémák a hatóság szerint.

Eddig öt kocsi készült el darabonként több mint 400 millió forintból, ezek már utasokat is szállítottak. A hatodik kocsi futáspróbáján azonban kiderült: előfordulhat, hogy menetközben nyitva marad a kocsi ajtaja. Az RTL Klub értesülései szerint a teszten indulás után még nagy sebességnél sem csukódott be a kocsiajtó. Ezért a hatóság február 27-én azonnal leállíttatta az összes IC+-kocsi közlekedését, volt, amelyik a döntés pillanatában épp utasokat szállított.

Az RTL Klub értesülései szerint a február 27-én Budapestre közlekedő Tulipán IC öt kocsijából kettő volt IC+-kocsi. Úgy tudni, a vonat személyzetének Püspökladány után szóltak rádión, hogyha megérkeztek Szolnokra, le kell zárni az IC+-kocsikat, és az utasokat át kell kísérni a vonat másik három kocsijába, csak így közlekedhet tovább a szerelvény. A VDSzSz Szolidaritás alelnöke szerint csak a szerencsén múlt, hogy a rejtett hiba nem jelentkezett korábban egy olyan vonaton, amelyen utasok is voltak.

Elég borzasztó dolog az, hogy hosszú időn keresztül úgy közlekedtek ezek a járművek, hogy bármikor kinyílhatott volna az ajtó menetközben. Ha arra gondolok, hogy ezeken a kocsikon tagjaink teljesítenek szolgálatot, velük bármikor bekövetkezhetett volna a tragédia úgy, ahogy akármelyik utassal is.

 

- mondta Bárány Balázs, szakszervezetünk alelnöke.

A forgalomból ideiglenesen kivont IC+-kocsik jelenleg a MÁV Szolnoki Járműjavítójában állnak.

Még szoftveresen illetve mechanikusan is kell állítani az ajtózáródási rendszeren, kedden fogják újra vizsgálni a hatóság szakemberei azt, hogy megfelelően tudnak-e ezek az ajtók záródni

 

- mondta Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője, hozzátéve, hogy a MÁV-Start folytatja az IC+-projektet. Az RTL Klub megkereste a kocsik forgalombahelyezéséért felelős közlekedési hatóságot is, de nem reagáltak a kérdésekre.