Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7261/html/azonnal-vorosre-alli.html

"Azonnal vörösre állítottam a kijárati jelzőt, és szaladtam jelzést adni a barcikai vonatnak, hogy mielőbb álljon meg!"


Szerencsére Smajda Attila tagtársunknak ez sikerült, így végül 317 méteren múlt, hogy nem történt tragédia március elsején Miskolc határában, és nem ütközött össze két személyvonat. 

Március elsején 15 óra 25 perckor egy Kazincbarcika felől érkező személyvonat mozdonyvezetője nem vette figyelembe a vörös jelzést, s miután a szerelvény megrongálta a váltót, egy olyan pályaszakaszon közlekedett tovább, ahol szemből érkezett a Miskolcról Kazincbarcika felé haladó személyvonat. A vonatokat végül egymástól mindössze 317 méterre állították meg, nem ütköztek össze. A tragédiát Smajda Attila váltókezelő előzte meg. Helytállását emléklappal köszönte meg március 7-én dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere.

Azonnal kellett cselekedni

– Nagyon meglepődtem, mikor észleltem, hogy egymással szemben megy a két vonat – emlékszik vissza Smajda Attila, aki az emléklapok átadását követően nyilatkozott a boon.hu-nak.

Az első vágányom foglalt volt, egy tehervonat várakozott rajta, így a Barcikára közlekedő személyvonat a második vágányról haladhatott volna Sajóecseg felé. Ehhez a váltókat kitérőre állítottam, szabad jelzése volt. A Miskolc felé közlekedő tornanádaskainak viszont meg kellett volna állnia a bejárati jelző vörös jelzését figyelembe véve. Hát ez neki nem jött össze, és sikeresen felvágta a tizenötös váltót.

Ekkor állítottam meg itt, az őrhelyem előtt. Ahogy ez megtörtént, jelentettem a szolgálattevőmnek, hogy itt áll a nádaskai vonat az orrom előtt, és azonnal megkérdeztem azt is, merre jár a barcikai. Mikor megtudtam, hogy már elhaladt előtte, tudtam, hogy nincs sok időm, így azonnal vörösre állítottam a kijárati jelzőt és szaladtam jelzést adni a barcikai vonatnak, hogy mielőbb álljon meg. Szerencsére sikerült!

 

– tette hozzá Attila.

Jóleső elismerés

Attila 2003 óta dolgozik a vasútnál, elmondása szerint a március elsejeihez hasonló eset szerencsére nem történik túl gyakran. Még csak hasonlóra sem emlékszem, nemhogy ezen az őrhelyen, de az állomáson sem! – mondja.

A hős váltókezelő nem tudott arról, hogy elismerést fog kapni március 7-én délben. Épp ezért

nagyon meglepődtem, mikor a sok kamerát és mikrofont megláttam, pláne, hogy amúgy ide előzetes engedély nélkül be sem jöhettek volna! Aztán belépett hozzám a vezérigazgató úr és a miskolci polgármester, és megköszönték, amit tettem. Örülök neki, hogy az eset során senkinek nem lett baja! Én csak tettem a dolgom tulajdonképpen, de az elismerés azért nagyon jól esik!

 

Ahogy arról az RTL Klub híradója beszámolt, a Tornanádaskáról érkező szerelvény mozdonyvezetője figyelmen kívül hagyott egy vörös jelzőt, továbbment. A mulasztást váltókezelő tagtársunk vette észre, aki azonnal jelzést adott, hogy álljon meg. A két vonaton összesen közel 170 utas ült, ők a MÁV szerint a történtekből egy erős fékezést észleltek.

Ennek köszönhetően a két vonat 350 méterre megállt egymástól, nem történt személyi sérülés, nem keletkezett kár sem a pályában, sem pedig a járművekben

 

- nyilatkozta Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője. A Miskolcra érkező vonat a vörös jelzés ellenére nem állt meg, amikor áthaladt a váltón, szembekerült a másik vonattal. A váltókezelő jelzésére azonban egyből fékezett, ahogy az állomásról induló vonat is.
A MÁV szerint a hibázó mozdonyvezető évtizedek óta a vasúttársaságnál dolgozik, az RTL Klub információi szerint megbízhatónak tartják, munkájával kapcsolatban eddig nem merült fel kifogás.

Az eset után a helyszínelés idejére felborult a menetrend, az utasokat pótlóbuszok szállították Miskolc és Sajóecseg között. A vonatközlekedés csak órákkal később indult újra, a történteket a rendőrség is vizsgálja, vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt folytatnak eljárást, az éber váltókezelőt várhatóan kitüntetik.

Az RTL Klub felidézte, hogy nem most történt először ilyen eset a MÁV-nál: decemberben Gyálnál mintegy 200 méterre állt meg egymástól két, szintén egymással szemben haladó szerelvény, az egyik vezetője itt sem vette figyelembe a vörös jelzést. Mindkét mozdonyvezető fékezett, így időben meg tudtak állni, és nem sérült meg senki, a rendőrség ezt az ügyet is vizsgálja.

Forrás: rtlklub.hu, boon.hu