Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7291/html/miskolc-terulet-egy-.html

Miskolc terület: egy konzultáció eredménnyel zárult, egy másik pedig rövidesen kezdődik


Miskolc Forgalmi Csomóponton sikerült egyezségre jutni, Szerencs Forgalmi Csomóponton pedig három témakörben kezdeményezett konzultációt a VDSzSz Szolidaritás miskolci területi vezetője.

Eredményes volt a VDSzSz Szolidaritás március 22-én kezdeményezett konzultációja a Miskolci Forgalmi Csomópont létszámába tartozó egyes munkavállalók - tolatásvezető, kocsimester - helyettesítési díjának elszámolását illetően.

Megállapodás született arról a munkáltatóval, hogy az I. sz. dízel tolatómozdonynál szolgálatot teljesítő tolatásvezető - kocsimesteri feladatokat ellátó munkavállaló hiányában - szolgálatonként 2019. április 1-től bruttó 3000 Ft-os bérkiegészítésben részesül. Egyezség született arról is, hogy az elmúlt időszakban az ezen tevékenységet végző munkavállalók számára egyszeri bruttó 40000 Ft-os kifizetésére kerüljön sor az áprilisi munkabérrel.

A munkáltató képviselője válaszában rögzítette: az áprilisi vezénylés nem tartalmazza, hogy mely munkavállaló teljesít szolgálatot az I. sz. tolatómozdonynál. A megállapodás értelmében 2019. májustól a felolvasókönyv - az egyenlő leterheltséget szem előtt tartva - tartalmazni fogja, hogy ki, mikor teljesít szolgálatot az I. sz. tolatómozdonynál. Ezzel a konzultációt a felek lezártnak tekintik.


Három témakörben kezdeményezett konzultációt a VDSzSz Szolidaritás miskolci területi vezetője a Szerencsi Forgalmi Csomóponti főnöknél:

Tállya állomáson a megnövekedett szállítási feladatok miatt  a munka biztonságos elvégzésének biztosítása érdekében az éjszakai váltókezelői szolgálatot javasoltuk bevezetni. Az állomáson várhatóan tovább fog növekedni a szállítás mennyisége az állami beruházások növekedésének függvényében.

Sátoraljaújhely állomáson az elmúlt napok tapasztalatai alapján a "távkezelt állomások forgalomirányítója mellett szolgálatot teljesítő munkavállalónak forgalmi szolgálattevő kell, hogy legyen vezényelve". Ez azért szükséges, hogy a távkezelő munkáját jobban tudja segíteni, mint az eredetileg tervezett külső forgalmi szolgálattevő.

Ezen kívül a VDSzSz Szolidaritás területi vezetője indítványozta Mezőzombor állomáson külső forgalmi szolgálattevő munkakör bevezetését.