Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7332/html/a-jovo-heten-kerul-a.html

A jövő héten kerül a kormány elé a MÁV 2030-ig kidolgozott vasútfejlesztési stratégiája


A jövő héten kerül a kormány elé a hazai vasútfejlesztési stratégia, amely 2030-ig fogalmazza meg a vasúthálózat korszerűsítésére vonatkozó elképzeléseket – jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Hungrail Vasútakadémia konferenciáján. Hozzátette, hogy az elmúlt évtizedekben nem volt ilyen erős ágazati stratégia a vasútnál.

Mivel húsz éve stagnálnak az utasszámok, ezért főleg az elővárosi vonalakon szeretnék a következő négy-öt évben megduplázni az utazók számát, amitől a bevételek növekedését is várják.

A stratégiának versenyképesnek és fenntarthatónak kell lennie, a MÁV-nak az igényekhez igazodó vasúti szolgáltatást kell nyújtania.

Jelenleg 82 eltérő típusú járművet üzemeltet a vasút, a vonatok átlagos életkora negyven év körül van. Idén húsz új kocsi áll forgalomba, a MÁV a jövőben is a kormánytól kérne segítséget a szerelvények cseréjéhez – mondta a vasúttársaság vezérigazgatója.
A pályaudvarok, várótermek felújítása idén elkezdődik, a MÁV saját forrásból harminc forgalmas állomást és húsz megállóhelyet újít fel.

A következő uniós időszakban, 2021–2027 között a Magyarországra jutó fejlesztési források a 2014–2020-as időszakhoz képest 24 százalékkal csökkennek, miközben látni kell, hogy a vasúti közlekedési fejlesztések nagy többsége uniós forrásból valósul meg – mondta Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. Ezért gondolkodnak olyan projekteken, amelyek uniós segítség nélkül valósulhatnak meg – példaként említette a Budapest–Belgrád vasútvonalat.

vg.hu, MTI