Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7333/html/bezart-a-keleti-de-m.html

Bezárt a Keleti, de mit csinálnak?


Többek között 463 talpfát, 3155 betonaljat, 716 méter sínt, 131 váltóalkatrészt, 1210 méteren ágyazatot is cserélnek.

Hat vonalat közvetlenül, közvetetten pedig az összes fővárosi vasútvonal forgalmát érinti a Keleti pályaudvar május 13-án elkezdődött teljes kizárással járó karbantartási munkálatai. Emiatt az ide érkező és innen induló vonatok ideiglenesen másik állomásra érkeznek: fontos szerepe van Kelenföldnek, a Déli pályaudvarnak, Rákosnak és Kőbánya felsőnek, a Nyugati pályaudvarnak és Kőbánya-Kispestnek is.

A Keleti pályaudvaron a következő beavatkozásokat fogják elvégezni:

  • a csarnok egész területén, 8670 négyzetméteren újraaszfaltozzák az utasperonokat;
  • javítják a vágányokat: 463 talpfát, 3155 betonaljat, 716 méter sínt, 131 váltóalkatrészt, 1210 méteren ágyazatot cserélnek;
  • elvégzik a szükséges karbantartásokat a felsővezeték-hálózaton, a buiztosító berendezésen és az energiaellátási hálózaton;
  • gazdaságosabb lesz a térvilágítás: 300 lámpatestet kicserélnek;
  • lebontják az üres bódékat;
  • kicserélik a padokat, szemeteseket;
  • új központi utastájékoztató LED-képernyőt telepítenek;
  • új utastájékoztató piktogramokat tesznek ki;
  • helyreállítják a megkopott falakat;
  • virágosítják és rendezik a bejáratoknál levő zöldterületeket.

A Keleti forgalmának terelése nem példa nélküli, a Százlábú híd újjáépítésekor is hasonlóan irányították el a személyvonatokat. A nagykátai vonatok Kelenföldre terelését már akkor kipróbálták, a dunántúli távolsági járatok Déli pályaudvari végállomásoztatása sem nagy újdonság - emlékeztet az iho.hu cikkében. Ami viszont eddig példa nélküli, az a körvasút bevonása és két elővárosi vonal összekapcsolása. Az igény, hogy mehessenek vonatok a 2-es vonalról Rákos felé adta az utolsó lökést, hogy beüzemeljék a fizikailag már rég létező felsővezetéket az Angyalföld–Angyalföld elágazás szakaszon.

A következő két hétben próbálják ki a Pécel–Piliscsaba viszonylatot, ahol a személyvonatok nem érintenek nagyobb pályaudvarokat, a Rákos–Marcheggi híd–Angyalföld útvonalon kerülik el a belvárost. Újságírói kérdésre válaszolva Kormányos László marketing és fejlesztési vezető elmondta, hogy Rákosszentmihály állomás utasforgalomba bevonása egyelőre nem lehetséges, mert nincs meg a szükséges infrastruktúra. Persze további megállók is szükségesek lennének, hogy a szerelvényelhelyezés optimalizálásán túl is legyen értelme az átlós elővárosi vonatoknak, de ez még a jövő kérdése. A Startnak egyelőre tippje sincs, hányan utaznak majd a körvasúti S-bahnon, a pár tucattól több százig terjedő utasszám is lehetséges. Az biztos, hogy kapóra jön a Keleti lezárása a körvasúti személyvonatozás első kipróbálásához.