Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7347/html/mav-kritikus-a-helyz.html

MÁV: Kritikus a helyzet a Nyugati pályaudvaron


Dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak nyilatkozva elmondta, hogy a Nyugati pályaudvar állomásépületének felújítására rendelkeznek forrással, amit részben átcsoportosítanának, de a vágányhálózat felújítására is szükség lenne. A Keletire is sokat kellene még költeni.

Jövőre megkezdődhet a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének felújítása – mondta a MÁV elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak. Homolya Róbert hozzátette: az aluljáróban is utasközpontú fejlesztésre van szükség.

Bár a MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvar felújításának előkészítésére rendelkezik uniós forrásokkal, a forrás csak az állomásépület rendbetételét érinti, noha a vágányzat cseréje legalább annyira fontos lenne.

A megítélt forrásokat Homolya Róbert szerint újragondolták, és átcsoportosítják, hogy bizonyos fejlesztéseket máshogy valósíthassanak meg, az erre vonatkozó kormányhatározat hamarosan meg is jelenhet.

Homolya Róbert elmondása szerint kritikus a helyzet a Nyugati pályaudvaron. Az esőzés megmutatta, hogy a tetőszerkezet cserére szorul. Reméli, hogy erre már jövőre sor kerülhet.

A MÁV a Nyugati aluljáróban és a pályaudvaron húsz helyiségbérleti-szerződést mondott fel. A Keleti pályaudvaron az elmúlt két hétben végeztek karbantartásokat és felújításokat, a bódékat innen is eltüntették. Mint Homolya Róbert elmondta, a MÁV célja az, hogy a 21. századnak megfelelő utasközpontú fejlesztés valósuljon meg.

Az elnök-vezérigazgató korábban a HVG-nak arról is beszélt, hogy még az idén megvalósulhat Zugló és Kőbánya alsó felújítása is. A Keleti pályaudvar kapcsán elmondta, hogy az állomásépület is rossz állapotban van, a fejlesztés folytatására lenne szükség. Reméli, hogy mindezt össze tudják kapcsolni egyéb fejlesztésekkel. Ugyancsak beszélt arról is, hogy a Liszt Ferenc repülőteret és a Keleti pályaudvart vasúttal lehetne összekötni. 

Letölthető dokumentumok:
00001436b.mp3 (434 kb)