Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7355/html/nagyszabasu-jarmubes.html

Nagyszabású járműbeszerzésre készül a MÁV


Kerékgyártó József, a MÁV-START  Zrt. vezérigazgatója százas nagyságrendű járműbeszerzésről beszélt.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete küldöttközgyűlésén a vezérigazgató többek között a járműbeszerzésekről is beszélt. Mint beszámolt róla, januártól érkezik az emeletes motorvonat, a már megrendelt 19 szerelvényen kívül a szerződéses opcióból hátralévő további 21 darabot is le kívánják hívni. Folytatódik az első hatvan Flirt korszerűsítése, ETCS-rendszerrel való felszerelése, míg a Talent motorvonatok teljes körű felújítása 2020 végére érhet véget. A MÁV-START hibrid motorvonatok megvásárlását is tervezi, a 16 szerelvényt a Balaton északi partjának térségébe szánják.

A MÁV-START korszerű, többáramnemű villamos mozdonyok vásárlását is tervezi, amely a régi gépeket részben kiváltja. A vezérigazgató összesen 85 mozdony beszerzését említette. 

Az IC+ projekttel kapcsolatban Kerékgyártó József elmondta, hogy bár a projekt nem áll le, de a Szolnoki Járműjavítónak inkább a tényleges járműjavításra kéne koncentrálnia, így például a tömegesen félreállított jó minőségű és nem is túl öreg kocsik felújítására. Megemlítette még a már lehívott 19 darab emeletes Stadler KISS szerelvényt, amelyeknek jövő januárban kellene menetrend szerinti forgalomba állniuk. Hozzátette, hogy szeretnék a keretszerződés további 21 motorvonatát is lehívni, erre természetesen az államnak is rá kell bólintania. A tíz Talent motorvonat teljeskörű felújítása is folyamatban van, az összesnek 2020 végére kellene forgalomba állniuk.

A vezérigazgató két további járműbeszerzést is említett. Elsőként beszélt 16, a Balaton északi partjára tervezett hibrid, azaz belső égésű motorral és felsővezetékről is üzemelni képes motorvonatról. A regionalbahn szerint szakmai körökben eddig is inkább az volt az általános nézet, hogy hibrid motorvonatokkal sokkal egyszerűbben el lehetne érni, hogy modern járművek közlekedjenek a Balaton északi partján. A Balaton északi partjának villamosítása Balatonfüredig már biztos, azon túl viszont úgy tűnik hosszútávon sem lesz felsővezeték a pálya felett.

Forrás: mosz.co.hu, regionalbahn.hu