Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7373/html/vegre-arckepes-igazo.html

Végre arcképes igazolványt kapnak július 8-tól a MÁV SZK munkavállalói!


A VDSzSz Szolidaritás régi követelése teljesül a méltatlan helyzet felszámolásával.

A MÁV vezetése elismeri a MÁV Szolgáltató Központ munkavállalóinak és családtagjaiknak az arcképes vasúti utazási igazolvány kiváltására vonatkozó igényét. Mint a június 26-i MÁV-hírlevélben többek között szerepel, "az elmúlt hat év adóssága, hogy a MÁV Szolgáltató Központ dolgozói is rendelkezzenek arcképes vasúti utazási igazolvánnyal. A MÁV jelenlegi vezetése elkötelezett aziránt, hogy munkatársaink a gazdálkodási és jogszabályi lehetőségek függvényében egységesen jussanak hozzá a lehetséges kedvezményekhez. A kiemelt fontosságú cél eléréséhez nemrég sikerült megfelelő megoldást találni, így 2019. július 8-tól a MÁV SZK dolgozói számára is jár az arcképes igazolvány által biztosított menetkedvezmény."

Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke a "Menetkedvezmény: Méltatlan, ami az SZK-munkavállalókkal történik!" c. cikkünkben a MÁV Szolgáltató Központ (SZK) kapcsán a legfájóbb pontnak a menetkedvezmény ügyét említette. Mint kiemelte: az SZK megalakítása óta eltelt években minden fórumon és minden szinten foglalkoztunk ezzel a problémával.

A VDSzSz Szolidaritás elnöke az Országjáró Infóturné SZK-s munkavállalók részére szervezett 2016-os állomásán is már tűrhetetlennek, megengedhetetlennek és elfogadhatatlannak nevezte, hogy ilyen kár érje a munkavállalókat - mindössze azért, mert egy új társaságot hoztak létre.

Hiszen az, aki harminc éve jött a MÁV-hoz, annak tudatában jött a vállalathoz, hogy az arcképes igazolvány jár részére, és nem gondolta volna, hogy egy kiszervezés miatt egyszer csak elveszti a jogosultságát. Aki 2009 után érkezett a céghez, nyilván tisztában volt azzal, hogy nem kap arcképes igazolványt, bár mint mondta, álláspontunk szerint őket is be kellene vonni az arcképes igazolványra jogosultak körébe.

Felhívta a figyelmet az ellenpéldára is: amikor a Létesítményüzemeltetőt integrálták a MÁV-ba, az arcképes igazolványra jogosulttá váltak azok a munkavállalók (pl. vasútőrök), akiknek korábban nem járt. Hozzátette, hogy a megoldást nehezíti egy korábbi per, amit a felperes - aki azt állította, hogy az arcképes igazolvány részére jár - jogerősen elveszített. (A pert nem a VDSzSz Szolidaritás indította.) Debrecenben a bíróság jogerős ítéletében kimondta, hogy a munkáltatónak a munkaviszonyt követően – a nyugdíjas évekre – semmilyen kötelezettséget nem kell vállalnia. És amint szóba kerül ez a kérdés akár a tulajdonosnál, akár a MÁV-nál, ezt a jogerős ítéletet rögtön az orrunk alá dörgölik, mondván: a menetkedvezményt nem kell biztosítaniuk az SZK-tól nyugdíjba vonuló munkavállalók számára.

Halasi Zoltán beszámolt arról, hogy május 19-én az államtitkárok számára is kifejtette, hogy a kialakult helyzet méltatlan: 350 emberrel azért toltak ki, mert új bélyegzője lett a cégnek. Mint mondta, a probléma megoldásához elegendő lenne némi jószándék. Hiszen az SZK-tól nyugdíjba vonuló kollégát munkaviszonya utolsó hónapjára át kellene helyezni a MÁV Zrt-hez, és máris megmaradna az arcképese a nyugdíjas éveire. Nem csak a jogszabállyal és a bírósági ítélettel van probléma, hanem az akarattal is.

A VDSzSz Szolidaritás elnöke a fórumon úgy fogalmazott: ép ésszel meg sem lehet érteni, hogy olyanoktól vették el az arcképest nyugdíjba vonulások alkalmával, akik 30 évet lehúztak a vasútnál. Egy magára valamit is adó vállalat nem tenne ilyet - tette hozzá akkor.