Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7430/html/halasi-zoltan-nagyon.html

Halasi Zoltán: "Nagyon komoly intézkedési csomagot javasoltunk a MÁV-nak!"


Erről is beszélt a Klub Rádiónak adott interjúban Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke, aki szerint a vasutas munkavállalók a jelenlegi helyzet szenvedő alanyai.

Halasi Zoltán a Reggeli gyors c. műsorban többek között arról beszélt, nem tudja, pontosan ki tehet a MÁV-csoportnál kialakult helyzetről, de a vasutasok biztosan nem, hiszen ők nem okozói ezeknek a helyzeteknek, hanem elszenvedői az elmúlt napokban, hetekben bekövetkező eseményeknek, amikről a sajtóban sok hír megjelent. Hiszen a vasutas munkavállalók nagyon felelősségteljes és nagyon nehéz munkát végeznek, és a munkakörülményeik vezetnek ezekhez az esetekhez.

A vasutas munkavállalók tehát a jelenlegi állapotok szenvedő alanyai, hiszen ők találkoznak az utassal, nekik kellene 16 órán keresztül munkavégzés közben mosolyogva, kellemesen, szolgáltatói magatartást nyújtani, de az elmúlt években kifáradtak az létszámhiány, az elavult technikai eszközök miatt. Halasi Zoltán szerint a vasutasoknak

elfogyott a türelmük, kifáradtak. Én azt gondolom, hogy rendkívüli intézkedéseket kell tennie a MÁV-csoport vezetésének, hogy ezt a helyzetet meg tudja akadályozni, vagy meg tudja javítani. Erre gondoltunk, amikor azt írtuk, hogy az utasok érdekében meg kell szólalnunk, de a vasutasok érdekében pláne, hiszen érdekvédők vagyunk. A munkavállalók ezekről a dolgokról nem tehetnek, ők elszenvedik mindennap ezeket a körülményeket, helyzeteket.

 

Arra kérte a közvéleményt, hogy ne vádolják a vasutasokat a kialakult helyzetért, hiszen arról nem ők tehetnek.

Az interjúban a riporter felemlített olyan utasbeszámolókat, amik nagyon sokszor udvariatlan, türelmetlen, agresszív vasúti dolgozókról szólnak, ami szerinte nyilván a feszültség, idegesség rovására írható. Halasi Zoltán ezt megerősítve elmondta:

Gondolják azt végig, hogy egy vasúti munkavállaló teljesen felbomlott munkáltatási rendben - hiszen valóban ezer fő körüli létszámhiány van - a munkaidő-beosztásokat felrúgva, mondjuk éjjel kettőkor kezdi a munkaidejét, nem a XXI. század szociális körülményei közül indul, és 16 órát így kell munkát végeznie. Lehet, hogy rövid otthoni pihenő után megint éjjel kettőkor kezdi a munkáját, és ismét 16 órát kell dolgoznia.

Nagyon komoly intézkedési csomagot javasoltunk a MÁV-nak ez ügyben, és ezeket meg kell lépnie ott, ahol létszámhiány van, ahol nem megfelelőek a körülmények, vissza kell állítani a vasutasok szabályozott munkavégzését, a munkarendjét, és azokon a helyeken, ahol most már kritikus a létszámhelyzet, még egyedi jövedelmi és egyéb munkáltatói intézkedésekkel

 

kell orvosolni a kialakult helyzetet. Halasi Zoltán szerint elfogadhatatlan, hogy egy munkavállaló az utasokkal nem megfelelően viselkedik, a fentiek nem mentenek fel senkit, viszont a jelenlegi állapotokat nagyon nehéz kezelniük vasutas kollégáinknak is,

ezért gondoltuk, hogy nekünk ebben meg kell most szólalnunk, és őket ez ügyben meg kell védenünk, és rendet kell most már ebben rakni, mert szerintem ez a helyzet tovább nem tartható.

 

Hozzátette, hogy manapság a fiatal munkavállalók elsődleges igényei között szerepel, hogy normális munkakörnyezetben, normális vezetés mellett dolgozzanak. A szolgálati vezetőkkel kapcsolatban elmondta, hogy ők ugyanúgy elszenvedői a kialakult helyzetnek, hiszen feléjük is elvárásokat fogalmaznak meg, ők is szeretnék megoldani a rendkívüli helyzeteket, ez azonban nem nyilvánulhat meg például arroganciában: az összes ilyen eset ellen fel fogunk lépni - tette hozzá Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke.

Letölthető dokumentumok:
Klubradio_Halasi_Zoltan_190918.mp3 (5234 kb)