Összes hír 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7483/html/kinaiak-a-bilk-zrt-b.html

Kínaiak a BILK Zrt-ben


Valamivel több mint 15 százalékos részesedést vásárolt a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt.-ben a kínai Cosco csoport görögországi leányvállalata, az Ocean Rail Logistics S. A. Az erről szóló megállapodást november 20-án este írták alá.

A ceremónia után Thomas Kargl, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja a megállapodást a Rail Cargo csoport eurázsiai stratégiája mérföldkövének nevezte. Rámutatott, hogy az együttműködésből a terminál minden ügyfele profitálni fog.

Az ügylet révén még szorosabbá válik az osztrák állami ÖBB vasúttársasághoz tartozó Rail Cargo árufuvarozó csoport és a kínai logisztikai óriás kapcsolata, amelyet a minapi sanghaji expón újabb pecséttel erősítettek meg. A Rail Cargo Groupot erős érdek fűzi ahhoz, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki a kínai áru európai fuvarozásából és elosztásából, a Coscónak pedig egyebek között az lehet előnyös, ha az általa Európában (és máshol) használt infrastruktúrában tulajdoni része is van. A tegnapi részesedésvásárlással éppen e téren lépett nagyot előre.

A megállapodás egyik előzménye, hogy 2014-ben Kína, Szerbia, Macedónia és Magyarország döntött a Kína–Európa szárazföld–tenger–expressz vonal nevű áruszállító folyosó üzembe helyezéséről. Az útvonalon a kínai áru a pireuszi kikötőn át vasúton jut el Európába, azaz először Szerbiába, onnan Macedóniába, majd a Belgrád–Budapest vonalon Magyarországra is. A Belgrád–Budapest vonal révén közvetlen összeköttetés létesül Budapest déli része és Kína között – mutatott rá a napokban a kínai Cctcplus.com, kiemelve, hogy ezen útvonal használatával hét-tíz nappal rövidebb az Ázsia és Európa közötti szállítás ideje, mint a Hamburgon és Hollandián keresztüli, hagyományos útvonalakon.

„2014-ben száz vonattal indítottunk, ez év végére már elérjük az ezret” – idézi a portál Dionysis Boulantzast, a vevő, az Ocean Rail Logistics egyik vezetőjét. Az áruszállító folyosón jövőre százezer konténernyi árut hoznának a kínaiak Európába az idei nyolcvanezer után. (A társaság az expressz útvonalon Szerbiából egyebek mellett rezet továbbít Kínába.)

A Rail Cargo Terminal – BILK Zrt.-t 2001 decemberében alapították a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) egyik üzemeltetőjeként, hogy a budapesti régióban ellássa a kísért és a kíséretlen kombinált fuvarozási küldemények kezelését, azaz közútról vasútra, illetve vasútról közútra történő átrakodását.