Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7544/html/mar-az-epitesi-enged.html

Már az építési engedély is megvan: részben alagúton keresztül fut majd a repülőtéri vasút


A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a közelben haladó 100a jelzésű vasútvonallal kötnék össze, a tervek már elkészültek.

Legutóbb tavaly lehetett hallani a Liszt Ferenc Repülőtér-Budapest vasútvonal terveiről: most újabb információk derültek ki, miközben a múlt héten elkészült a reptér új utasmólója is a Market Építő Zrt. kivitelezésében.

Az airportal.hu által közölt tavalyi, később a repülőtér menedzsmentje által is megerősített tervek szerinnt így helyezkedne el a vasútállomás (a képen a tervezett 3-as terminál is látható).
Az atv.hu értesülései szerint egy 22 kilométeres leágazással köthetik össze Monort a repülőtérrel, melynek elkészültével részben alagúton keresztül járhatna a vonat Kőbánya-Kispest és Monor között. Mivel a 100a vasútvonal a Budapest-Cegléd-Szolnok irányt jelenti, a beruházás a ezeknek a városoknak is jó hírt jelent majd: akár közvetlenül érinthetik majd Szolnokból induló járatok a fővárosi repülőteret.

Az építési engedély már megvan

A beruházást 2030-ig fejeznék be, nagyságrendileg többszáz milliárd forintos költsége lenne. A fejlesztés fontosságában a kormány és a fővárosi önkormányzat is egyetért: Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a nagyságrendje európai uniós források bevonását igényli, melyek megszerzésén jelenleg is folyik a munka. A vasútvonal tervei elkészültek és az építési engedélye is megvan – tette hozzá. Emellett a repülőtér korszerűtlen gyorsforgalmi bekötését is fejlesztenék.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma idén várhatóan már eléri a 17 millió főt, így a fejlesztések elkerülhetetlenek.

Forrás: atv.hu, magyarepitok.hu