Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7631/html/kezdemenyeztuk-a-ker.html

Kezdeményeztük a kereskedelmi tevékenység mérséklését elsősorban a forgalmi utazó munkakörökben és az ügyfélszolgálatok esetében!


Az ügyfélszolgálatosok esetében a SZÉP-kártya előrehozott kifizetéséhez hasonlóan javaslatunkat már teljesítette is a munkáltató. A forgalmi utazók esetében  azt javasoltuk, hogy ne kelljen fizikailag megérinteniük a jegyeket.

Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke Kerékgyártó József, a MÁV-Start vezérigazgatója részére írt kezdeményezésében emlékeztetett arra, hogy szakszervezetünk csoportszinten már 2020. február 28-án kezdeményezte a koronavírussal kapcsolatos kérdések napirendre tűzését.

Az akkori kezdeményezésünk elsősorban a munkajogi kérdések (elsősorban a munkából történő kiesés kapcsán bekövetkező következmények) számbavételére vonatkozott, az azóta eltelt idő azonban - szakszervezetünk szerint - indokolttá teszi azon munkáltatói intézkedéseket is, amik – csökkentve a munkavállalókat ért kockázatokat – nagyban segíthetik a kialakult helyzet kezelését. Mint Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke fogalmazott, az utazóközönséggel közvetlenül is érintkező vasutas munkavállalók ma már kifejezetten aggodalommal figyelik a helyzet alakulását. Folyamatosan erősödik bennük a félelem az esetleges fertőzésekkel kapcsolatban. 

A fentiekre tekintettel javasoltuk a kereskedelmi tevékenység mérséklését elsősorban a forgalmi utazó munkakörökben, ahogy az ügyfélszolgálatok esetében is.

Úgy gondoljuk, hogy ezek az intézkedések jelentős mértékben megnyugtatóan hatnának a MÁV-Start érintett munkavállalóira és egyúttal érezhető jegyár-bevétel csökkenéssel sem járnának.

610-Keleti.jpg

Mindent elkövetünk tagjaink egészségének megóvása védelmében, az ügyfélszolgálati irodák biztonságosabb környezetbe költöztetését már másfél hete is kértük a Keletiben. Valamivel későbbi általános sürgetésünket meghallva viszont már döntés született arról is, hogy az összes többi személyes ügyfélszolgálat és a menetkedvezmény területén a munkáltató igyekszik a személyes kontaktusok számát csökkenteni. Dr. Kormányos László, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese videójában arról beszélt, hogy

a személyes ügyfélszolgálatokat a TSZVI-k, TSZVI-igazgatók segítségével a pénztárakba telepítjük át, és a pénztárakból üvegfallal védett felülettel fogják ellátni, illetve a menetkedvezményi csoportban ideiglenesen felfüggesztjük a külsős ügyfelekkel való személyes találkozást.