Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7642/html/a-fizikai-erintkezes.html

A fizikai érintkezések minimalizálására kéri a MÁV-Start is az utasokat


Kéri, hogy a sorban állás és személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását.

A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben a MÁV-START-nak kiemelt célja a fizikai érintkezések minimálisra szorítása, a jegyértékesítési rendszerének már tervezéskor az egyik alapja volt az elektronikus jegyek alkalmazása.

Fontos, hogy lehetőség szerint minél többen használjanak online menetjegyet vagy bérletét, ezzel csökkentve a vírus terjedésének kockázatát. A vasúttársaság továbbra is hangsúlyosan kéri az utasokat, hogy a sorban állás és személyes érintkezések csökkentése érdekében jegy- és bérletvásárláskor részesítsék előnyben a MÁV applikáció használatát és az e-vonatjegy váltását.

Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel - fogalmaz a MÁV-Start közleménye. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok. Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Az alkalmazást nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővült. A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásároltak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgáló mobil POS terminállal van felszerelve.

Ezt a jegyvizsgálótól megvásárolt jegyet is hozzá lehet rendelni az eSZIG-hez, tisztán mobil eszközökkel, érintésmentesen. A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus is kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít: a megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra letölthető, azt a fedélzeten elektronikusan érintésmentesen képes a jegyvizsgáló ellenőrizni.