Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7716/html/szemelyesen-fejezi-k.html

Személyesen fejezi ki köszönetét a MÁV elnök-vezérigazgatója


Dr. Homolya Róbert "Együtt erősek vagyunk" jelszóval május 7-én kezdte el országjáró körútját, amelynek során személyesen fejezi ki a köszönetét a területeken dolgozó kollégáknak. Legutóbb Szolnok és Füzesabony állomásokon tett látogatást.

A körút következő állomásai – Kiskunhalas, Püspökladány, Szolnok és Füzesabony  – után Nagykanizsa és Veszprém.

Szolnokra május 18-án utazott le Homolya Róbert. Az állomás vasúttörténeti szempontból jelentős, hiszen 1849. szeptember 1-jén ért el ide a vasút, ezzel az ország a második vasútvonala a Pest-Szolnok vonal lett. Az állomás jelentős csomóponttá nőtte ki magát az elmúlt évtizedekben. A megyeszékhelyt a fővárossal összekötő két vasútvonal a budapesti elővárosi forgalom közel 60%-át adja -írja a MÁV hírlevelében.

A fővárossal két vonalon keresztül létesít vasúti kapcsolatot, amelyek a Budapest–Cegléd–Szolnok–Záhony (100), és a Budapest–Újszász–Szolnok– Lőkösháza (120). A keleti országrész kapuja is hiszen a Tisza-hídon túl Szajol állomáson ágaznak el a keleti és a dél-keleti országrészekkel vasúti kapcsolatot létesítő vasútvonalak. Mindkét vasútvonal az európai korridor vonalhálózat magyarországi szakaszát képezi, ezért a személyszállítás mellett a teherforgalom is jelentős a térségben.

Május 21-én látogatott el Füzesabonyra a MÁV elnök-vezérigazgatója. A 80 sz. Budapest–Miskolc– Sátoraljaújhely fővonalon, elhelyezkedő elágazó állomás, mely a miskolci PTI-hez tartozó három Forgalmi Csomóponti Főnökség egyikének székhely állomása. A Főnökség 4 állomásfőnökségből áll (Füzesabony, Eger, Kál-Kápolna és Vámosgyörk), melyhez összesen 24 állomás, 1 pálya-elágazás és 17 megállóhely tartozik. A területén található összesen 260,6 km vasúti pályahálózatból 132 km villamosított.

Füzesabony állomás épülete műemlék, Pfaff Ferenc tervei alapján eklektikus stílusban épült 1893-ban. Érdekesség, hogy az épülethez tartozó legenda szerint terveit összecserélték a Fiumébe tervezett épület terveivel. A tény azonban az, hogy Fiume állomás épülete már 1889-ben megépült. Az akkori vasút vezetés a várható nagymértékű utaslétszám miatt építette az impozáns állomás épületet Füzesabonyban - teszi hozzá a MÁV hírlevelében.