Összes hír 2020 | 2019 | 2018| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
© VDSzSz Szolidaritás - www.vdszsz.hu/page/13/artID/7755/html/nyugati-palyaudvar-m.html

Nyugati pályaudvar: mobilbusz helyett szaniteres konténert sürgettünk a személypénztárosok részére!


A Nyugati pályaudvar június 14-i beázásától kezdve a VDSzSz Szolidaritás folyamatosan tartotta a kapcsolatot tagtársainkkal, a pénztárfőnökkel, aki amúgyis mindent megtett az életveszélyes körülmények elhárítása, a munkatársak lehetőség szerinti megfelelő elhelyezése, a folyamatos munkavégzés biztosítása érdekében. Ezt követően Bernát Beatrix, a VDSzSz Szolidaritás budapesti területi vezető ügyvivője több alkalommal egyeztetett az illetékesekkel, majd  június 19-én levélben Lóczi Csaba TSZV-igazgatóhoz fordult. Az igazgató június 24-én azt a tájékoztatást adta, hogy a MÁV erre a hétre ígérte az intézkedést. 

A Nyugati pályaudvaron a tető beázása miatt a belföldi személypénztárakból a széfeket a vezénylet felőli oldalon lévő helyiségbe költöztették át - erősítette meg megkeresésünkre az értékesítési koordinátor. A jegyvásárlást a nemzetközi személypénztárban és mobilbuszok beállításával biztosítják. A nemzetközi pénztárban 4 pénztár képes egy időben üzemelni, itt belföldi jegykiadás is működik. A két mobilbuszban 4 személypénztárost tudnak egyszerre foglalkoztatni.

A mobilbuszon dolgozók a mellékhelyiséget a vezénylet épületében vehetik igénybe, a munkaközi szünetet pedig a nemzetközi pénztárban van lehetőségük eltölteni. Mivel a mobilbuszokra a széfet vinni és hozni is kell, ezért ehhez vasútőri kíséretet biztosítanak.
A pénztárellenőrök számára Esztergomban és Kőbánya-Alsón, a munkaidőbeosztás-készítőknek pedig Vácon jelöltek ki irodákat. A pénztárfőnök az oktatóban dolgozik.

A számadópénztár jelenleg nem üzemel, a foglalkoztatás személypénztárosként történik.
A munkáltató a szabadság és egyéb távolléttel figyelembe vett létszámon felüli pénztárosokat az igazgatóság létszámhiányos szolgálati helyeire tervezi beosztani. Kértük, hogy ilyen esetben legyenek különösen figyelemmel a lakóhely és a munkahely közötti távolságra és az utazási lehetőségekre.

A mobilbuszokon történő munkavégzéssel kapcsolatosan írásban javasoltuk a munkáltató részére, hogy amennyiben nem tudják megoldani az épületben való jegyértékesítést, akkor rendeljenek konténert (szaniteres konténert), és abban biztosítsák a személypénztárosok elhelyezését. Mint Lóczi Csaba TSZV-igazgató felé Bernát Beatrix, a VDSzSz Szolidaritás budapesti területi vezető ügyvivője június 19-én jelezte, az épületnek az a része, ahol a belföldi személypénztárak működtek, a beázás miatt egyelőre nem használhatók, ezért ki kellett költöztetni. Feltételezéseink szerint a helyreállítás rövid határidőn belül nem fog megvalósulni. A nemzetközi pénztárban csak 4 kolléga munkavégzését tudják egyszerre biztosítani, valamint 2 mobilbuszon történik a jegykiadás.

A mobilbuszok eseti jelleggel megoldást jelenthetnek az utasok kiszolgálására, viszont a tartósan történő munkavégzésre nem tartjuk megfelelőnek az ott biztosított ergonómiai feltételeket. (A széfek elhelyezése helyben csak a szolgálat ideje alatt megoldható, azt hozni és vinni kell a szolgálat kezdetekor és a végén, a hely nagyon szűkös, kicsi a légtér, a légkondicionáló működtetése nélkül már most is meleg van benne (pedig a nyári meleg még meg sem érkezett, pláne nem a kánikula), a légkondi a hideg levegőt kis távolságról fújja mindkét kollégára, vannak akik nem bírják a hideg befújt levegőt (izületi, légúti gondok miatt), a mellékhelyiségre történő eljutás körülményes, stb.)
Azokon a szolgálati helyeken, ahol korábban a pénztárak átépítésre vagy felújításra kerültek (pl: Kőbánya-Kispest), ott is megfelelőbb elhelyezést tudtak biztosítani a szaniteres konténerekben, mint a mobilbuszokon.

 

Bernát Beatrix budapesti területi vezető ügyvivő a megkeresésében egyúttal javasolta az igazgató részére szaniteres konténer rendelését a személypénztárosok részére - amennyiben nem megoldható más épületrészben további pénztárak kialakítása.

Az igazgató ezt a MÁV hatáskörébe tartozónak ítélte, és jelezte, hogy a Pályavasút erre a hétre ígért intézkedést. Természetesen, szakszervezetünk folytatja az egyeztetéseket az illetékesekkel a megfelelő munkakörülmények biztosítása érdekében, ennek során továbbra is várjuk tagtársaink jelzéseit ismert elérhetőségeinken, illetve kérjük tagtársainkat, hogy amennyiben a munkarendükkel, munkavégzési helyükkel vagy a munkavégzés körülményeivel kapcsolatosan problémáik merülnek fel, keressék helyi tisztségviselőinket vagy továbbítsák az észrevételeiket Bernát Beatrix, a VDSzSz Szolidaritás budapesti területi vezetője részére.


Ide kívánkozik, hogy az értékesítési koordinátortól általunk kért tájékoztatásból az is kiderült, hogy 

  • július 1-től a Budapest TSzVI területén a személypénztárakban (Nyugati pályaudvar kivételével) a vezénylés visszaáll a veszélyhelyzet előtti állapotra.
  • Az ügyfélszolgálatokon a fertőzés elleni védelmet nagymértékben javító plexi védőfalak kerülnek felszerelésre. Ezt követően az ügyfélszolgálatokra kerülnek beosztásra a kolléganők/kollégák. Keleti pályaudvaron a korábbi 3 helyett csak 2 főt lehet egyszerre vezényelni, mivel a helyiség alapterületének mérete miatt nem lehet több személyt (plusz utaskiszolgálás) ott foglalkoztatni. Az így kalkulált létszámnorma felett a személypénztárba történő átirányítással számolnak. Az ügyfélszolgálatra és a pénztárba felváltva tervezik a beosztást.