Mi történt az elmúlt a 3-4 évben a MÁV-Startnál, hogy ilyen veszteségeket lehetett felhalmozni?
Többek között erre is választ akarunk kapni. Halasi Zoltán, a VDSzSz Szolidaritás elnöke a HírTV híradójának nyilatkozva arról is beszélt, hogy az Utasellátó hozzátartozik a nemzetközi utasszállításhoz, mégis kivéreztetik.
Információnk szerint 2012 év végén a nemzetközi utasszállítás még 4,7 milliárd forint hasznot hozott a MÁV-Start Zrt-nek, 2016 végén a nem közszolgáltatási személyszállítási tevékenység vesztesége 690 millió forint.
Kíváncsiak lennénk, hogy mi történt ebben a 3-4 évben a MÁV-Startnál, hogy ilyen veszteségeket lehetett felhalmozni.
- nyilatkozta Halasi Zoltán. aki szerint ez szándékosságot vagy dilettantizmust feltételez. Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár szerint meg kell hallgatni a sztrákolók követeléseit, viszont ha egy járat veszteséges, akkor lépni kell:
Minden munkavállalónak a törvény által garantált joga a sztrájk, Meg kell nézni a számokat, hogy ez most valóban nyereséges avagy nem, ezeken a nemzetközi vonalakon a forgalom adatai rendelkezésre állnak a MÁV-nál. Azt gondolom, a MÁV ezek alapján hozott egy észszerű és gazdaságos döntést. Tehát hogyha nincs utas a vonaton, és nincsen forgalom a vonaton, akkor azt gondolom, hogy ez a közpénzek nem hatékony felhasználása az, hogy ilyen kapacitásokat tartunk fenn.
A HírTV felidézte, hogy a VDSzSz Szolidaritás információi szerint a büfé- és hálókocsikat mindössze három járaton hagynák meg.
A teljes híradós anyagot ide kattintva nézhetitek meg.
