A sztrájk mottója: „A vasutas sztrájkot nehéz lesz szeretni, de érteni lehet”
Nyolc milliárd forintos megtakarítást jelentene, ha a kormány egyáltalán nem nyúlna hozzá a vasúthoz.
Szakszervezetünk számára mindez egyértelművé teszi: a kormánynak az se számít, ha nyolc milliárddal többe kerül az elvonás, mint a tervezett „megtakarítás”.
A kormány által a Volán-társaságokkal megkötött közszolgáltatási szerződésből ugyanis kiderül: a vállalatok fuvarjaik 30 százalékát alvállalkozóknak adhatják tovább. Nem kétséges, hogy az alvállalkozók a Volán-társaságok fuvarjainak legnyereségesebb 30 százalékát kapják majd ajándékba.
Mindez azt jelenti, hogy a vasút tönkretétele csak egy eszköz arra, hogy a kormányhoz közeli vállalkozások „átteleljék” a közvélemény-kutatások adatai szerint várható kormányváltás utáni ciklust.
A VDSzSz Szolidaritás ezt nem fogja eltűrni, és mindent megtesz a vasútrombolás megakadályozása érdekében. Amennyiben a kormány napokon belül nem vonja vissza a közösségi közlekedés átalakítását célzó ötletrohamát, elkerülhetetlen a vasutas sztrájk, aminek már mottója is van: „A vasutas sztrájkot nehéz lesz szeretni, de érteni lehet.”
A mottó előzménye a miniszterelnök 2010. évi költségvetéssel kapcsolatban az MSZP politikai évadnyitóján tett kijelentése. Bajnai Gordon ugyanis szeptember 12-én azt mondta: „a jövő évi költségvetést nehéz lesz szeretni, de érteni lehet”.
