Nem sokáig örülhetünk a Délinek, jönnek a vágányzárak meg a rossz szájíz
Bár április 3-án átadták a Délit, az eltelt két hónapban mégsem jutott idő néhány fontos felújításra. Ilyen a 49-es váltó cseréje, ez két vágányt zár majd ki a forgalomból, a 48-as kitérő cseréje hatot, a 2-es és 8-as kitérő közti szakasz felújítása pedig felére szűkíti a keresztmetszetet. Az eltelt két hónapba ez beleférhetett volna, így azonban a vonatkésések mindennaposak lesznek. Aztán a második félévben is bezárják a Délit, az akkorra tervezett munkálatokat sem sikerült átütemezni, és az eltelt két hónapban megcsinálni.
Azért van, ami előnyére változott: cirka 300 négyzetmétert leaszfaltoztak, irodákat, szolgálati helyeket kifestettek, a távközlő berendezések, a biztber és a felsővezeték karbantartási munkálataira is sort kerítettek, jelentős számú betonaljat kicseréltek, a fűtőgépeket újrafestették.
Az eltelt időben 41 munkavállaló folyamatos kiküldetésben volt, a többség Kelenföldre került, ott segítették a megsokasodott munkát. A járandóságát mindenki megkapta, ha mégsem, akkor a munkáltató a március havi bérekkel fizeti majd ki. A Kelenföldön erejük megfeszítésével dolgozó munkavállalókat nem csak erkölcsileg, de anyagilag is el kell ismerni, ezen dolgozunk.
Javasoltuk, hogy csak részlegesen állítsák vissza a forgalmat a Déliben, hiszen a munkavállalók az eltelt két hónapban kieshettek a megszokott ritmusból. Kétség nem fér hozzá, hogy megállják majd a helyüket. Fokozott felügyelet lesz, mindenkitől figyelmet kér a munkáltató.
Czentnár Bélával, a VDSzSz Szolidaritás MÁV Zrt. társasági vezető ügyvivő-helyettesével jártuk körbe a Déli pályaudvart. A videót IDE KATTINTVA IS megnézheted!