Nálunk minden
a vasutasokról szól!

RCH: pandémia utáni (?) helyzetkép


Benne: felfüggeszti a munkáltató a táppénz-kiegészítést a 8-as TB-kód alatt nyilvántartottaknak, az RCH stabilizálná a vontatási energia árát.

RCH: pandémia utáni (?) helyzetkép
  • A Covid-járvány idején sikerült elérni, hogy a munkáltató a 8-as TB kód alatt nyilvántartottak részére nyújtson táppénz-kiegészítést. Mivel ilyen jellegű igény már hónapok óta nem érkezett, ezért az intézkedést a munkáltató felfüggeszti (nem megszünteti). A lehetőséget 188 munkavállaló vette igénybe (59-en Központból, 54-en TÜK Keleten, 52-en TÜK Nyugaton, 23-an Záhonyban éltek ezzel);
  • Szintén a pandémiás helyzet miatt lehetett a saját gépjárművet munkába járás céljából igénybe venni, akkor is, ha elérhető volt a lakhely illetve a munkahely közösségi közlekedéssel, a költségtérítés mértéke kilométerenként 15 Ft volt. Júniustól ez a lehetőség nem áll fenn;
  • A nyugdíjba vonulások és a jelentősen megnövekedett munkamennyiség miatt június 1-től december 31-ig Záhony Kirendeltség területén, a kvg munkakörben bevezetik a 8 órás napi munkaidőt a KSZ erre az esetre vonatkozó szabályai szerint. Ezzel az egész hálózaton a kvg (árukezelő kvg) munkakörben foglalkoztatottak napi munkaideje egységesen 8 óra;
  • Az RCH a vontatási energiadíj stabilizálásán dolgozik, Bulgáriában ez a kérdés már jogszabályilag és műszakilag is megoldott, tehát elvben Magyarországon sem lehetetlen kivitelezni;
  • Az egyes kocsi támogatás egész évre biztosított. Sajnos, az energiaárak miatt ez a szegmens csökkenhet, hiszen az egyes kocsi fuvarozást a legkönnyebb közútra terelni;
  • Esély mutatkozik a pályahasználati díj kompenzációjára, a munkáltató megköszönte a szakszervezetek ezirányú lobbi tevékenységét.